• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel formule werkt opeens niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ritmod

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 feb 2016
Hallo,

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen met mijn excel probleem. Het is namelijk zo dat ik een formule heb gemaakt in excel en deze opeens deels niet meer werkt. Hij heeft gewoon gewerkt maar vandaag startte ik mijn sheet op en toen berekende hij ineens niks meer. Ik zal even kort toelichten hoe de formule is opgebouwd (grote kans dat hij omslachtig is gemaakt maar ik ben geen expert en het werkte ;) )

De formule zoekt naar de waardes "ja", "ja 2" en "nee" om een bedrag te bepalen wat nog betaald moet worden. Zodra de waardes "ja 2" en "nee" worden geregistreerd werkt de formule perfect en heb ik geen problemen. Maar zodra er "ja" staat dan werkt hij niet meer?? Kan iemand mij vertellen waar dit aan zou kunnen liggen want ik heb niks veranderd aan de formule?

=ALS(F14="ja";H14+$B$7;ALS(F14="ja 2";H14+($B$7*2);H14)-I14)

Alvast bedankt!

Misschien een spatie te veel, zoals zo vaak.
Post het werkblad eens waarin dit zich voordoet.

In het tabblad "Teamgegevens" worden de gegevens ingevoerd. Vervolgens kopieer ik de Teamnaam naar het tabblad "inschrijvingen" en excel vult dan alle andere gegevens aan zodat ik niet steeds met de hand hoef uit te rekenen wat er betaald moet worden.

De formule werkt niet doordat hij de kolom "betaald" niet doorberekend aan de kolom "restant". Dit bedrag zou daar namelijk vanaf getrokken moeten worden.

Alvast bedankt voor de snelle reactie.

Bijlagen

Top dankjewel het werkt inderdaad!

Mag ik vragen wat je precies hebt veranderd?

Dat zie je toch als je de 2 formules onder elkaar zet.
Het voorschot moet van beide sommen afgetrokken worden, dus moet ja ze aftrekken als er ja staat maar ook als er ja 2 staat.

top dankje voor de snelle oplossing!

Kan dicht dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan