• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel formule

• Onderwerp starter Onderwerp starter ndd
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ndd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 apr 2011
ik heb een probleem om een formule te vinden voor een excel bestand.
ik zou eigenlijk 2 cellen willen linken aan mekaar.
het is voor een wachtlijst en wil een formule maken om op het einde te kunnen berekenen hoeveel iedereen gereden heeft.
maar ik krijg de cellen niet aan mekaar gelinkt. iemand een idee

24:00-07:00 07:00-18:00 18:00-24:00

persoon 1 persoon 1 persoon 1
persoon 2 persoon 2 persoon 2

ik wil nu kunnen berekenen hoeveel uren persoon 1 gereden heeft en hoeveel persoon 2 gereden heeft in een andere tabel

Welkom op Helpmij...

Zoiets?
Met ctrl-T laat je de formules zien en met Ctrl-T haal je ze weer weg.

*edit*
het is nog vroeg, er zit een megafout in...
Momentje:o

*edit*
Dit bedoelde ik...

Wanneer je een starttijd invult typ je uur:minuten . Starten om middernacht wordt 00:00. Eindigen om middernacht wordt 24:00.

Wil je een starttijd voor middernacht en eindtijd na niddernacht invullen, dan moet je ook de datums erbij typen.
28-04-11 22:00 tot 29-04-11 05:00 geeft dan als resultaat 7:00

Bijlagen

Laatst bewerkt:
het probleem is dat het wachtlijst is voor een volledige maand dus daar staan meerdere namen op
ik wou het aantal uren linken aan de cel zodat ik in een andere tabel alle namen kan typen en dan een formule maken die dat dan berekend

Bekijk bijlage Book2.xls

hier in bijlage een voorbeeld van de lijst

Ik maak uit je voorbeeld op dat je in een cel de naam van een werknemer wilt tikken en zodoende wilt laten uitrekenen hoeveel uren er gereden is...

Geef in een bepaalde cel anders eens aan met invoegen->opmerking wat precies de bedoeling is...

Waarin het overzicht ga je de uren invullen die de personen effectief gereden hebben?
Als ik het zo snel even zie kan je het oplossen met een draaitabel.

Vul eens in je overzicht in de effectief gereden uren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan