• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brent321

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2015
Hallo, ik ben een beginneling. Ik zou graag een formule maken, maar weet niet goed om hem te formuleren. Ik heb namelijk een tabel met een vert. zoeken functie en die werkt goed. Nu zou ik graag de rij D met het aantal ook automatisch willen laten kopiëren naar kolom H zodat ik dat niet dubbel moet invoeren.
Met verticaal zoeken is artikel nr. 56 = gebakken kippen.
Kan mij a.u.b. iemand helpen.
zaterdag 19 december 2015

Uur Art. Naam Aantal Omschrijving Opmerking Gebakken kippen warm Gebakken kippen
0,0 0,0
56 3 kip gebakken

Het aantal is 3 en kolom D en dat moet gekopieerd worden naar kolom H

Laatst bewerkt:
Beste,

Misschien is deze te kort door de bocht : in H2 de formule =D2

Als in de kolom B "56" staat (dat is het artikel) dan vul ik het aantal in kolom D en dat aantal zou ook in H moeten komen dan. 56 komt overeen met gebakken kippen.

Post een voorbeeld van uw brouwsel zodat we kunnen zien wat de bedoeling is.

Bekijk bijlage Kerst en nieuwjaar 2015.xlsx
0 0

Uur Art. Naam Aantal Omschrijving Opmerking Gebakken kippen warm Gebakken kippen
0,0 0,0
56 3 kip gebakken

0,0 0,0
56 3 kip gebakken
0 0

Laatst bewerkt door een moderator:
Dankjewel
Hoe moet ik mijn vraag en al de reacties nu verwijderen.
Dat is de eerste keer op dit forum
mvg

Beste,

Moet naargelang het artikelnr het ingevoerde aantal in de juiste kolom terecht komen?

Kan je ons even wegwijs maken in je voorbeeld ?
met de huidige uitleg snap ik er niet veel van

Laatst bewerkt:
Beste,

Indien het is zoals ik vermoed, is de formule voor H5 =ALS(B5=56;D5;""). 56 staat voor gebakken kip, dus in de kolom van gebakken kip komt de waarde van d5. Voor de kolom gebakken billen gebruik je de waarde 57. Snap je de uitleg?

Beste,

Je zou jouw registratie nog wat handiger kunnen maken. Zal ik eens iets uitwerken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan