• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

rikvriens

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2011
Goedemiddag,

ik ben op zoek naar de formules voor het onderstaande voorbeeld want ik krijg het niet voor elkaar.

Ik heb deze gegevens;
Capture7.PNG

- Productie volume dat ontstaan is na een bepaald uur niet meer geproduceerd kan worden in capaciteit van verstreken uren.
- Overcapaciteit in uren die nog moeten komen kan gebruikt worden om volume dat eerder is ontstaan (maar niet verwerkt is) te verwerken tot aan de "Max Capacity p/h".

Nu wil ik graag in een nieuwe kolom zien welk percentage van het "Volume available" verwerkt kan worden als er rekening wordt gehouden met bovenstaande 2 punten. Ik stel me voor dat er zoiets dan uitkomt;
Capture8.PNG

Omdat de productiewaarde regelmatig gaan wijzigen en ik niet elke keer de formule wil hoeven wijzigen zoek ik 1 werkende formule die dat aan kan.

Kan iemand me hier aub mee helpen?

Alvast bedankt!

Groet Rik

Bijlagen

• Capture1.PNG
    Capture1.PNG
    9,7 KB · Weergaven: 13
  • Capture2.PNG
    Capture2.PNG
    15,2 KB · Weergaven: 18
  • Capture3.PNG
    Capture3.PNG
    14,3 KB · Weergaven: 8
  • Capture4.PNG
    Capture4.PNG
    17,8 KB · Weergaven: 8
  • Capture6.PNG
    Capture6.PNG
    38,6 KB · Weergaven: 9
  • Book 1 example.xlsx
    Book 1 example.xlsx
    11,3 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Ik krijg ook geen formules in plaatjes....

Hi AlexCel,

Thanks voor de respons.
Ik heb zojuist in de bijlage een Excel file geplaatst met daarin het voorbeeld. de kolom waarvan de header groen gekleurd is geeft aan wat ik graag met een formule zou vullen.
Als er iets mist of het anders moet worden aangeleverd hoor ik het graag.

Thanks,

Rik

Hoe concludeer jij dat de "... die er teveel zijn tov "Max capacity p/h" in de uren daarna verwerkt worden"?

Hi,

Ik kan zien dat er capaciteit is in bepaalde uren, dus wanneer het beschikbare volume onder de max capaciteit zit dan beschouw ik dat als overcapaciteit in dat uur en die vul ik op met eerder opgebouwd maar niet geproduceerd volume.

beschikbaar volume om 17:00 uur is bijvoorbeeld 773 (173 meer dan de 600 productiecapaciteit). Van die 173 kan ik er 21 verwerken in het uur 18:00 en de overige 152 kunnen verwerkt worden in het uur 0:00. Dan zijn al die items verwerkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan