• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel Formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

pvag

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2009
Berichten
60
Beste mensen,
ik loop in excel tegen een probleem aan waar ik geen weg mee weet. Ik probeer het probleem zo duidelijk mogelijk neer te zetten.
Ik heb in Excel een DB gemaakt waarin gegevens zijn opgeslagen die via een formulier (waar de gegevens worden ingevoerd) naar de DB worden geschreven.
Met een ander formulier kan ik gegevens uit de DB ophalen die in het formulier worden weergegeven. Ik type een naam of een deel ervan (bijv coo) in het zoekveld en in een 2e veld worden alle namen die de karakters co dragen getoond. Door op een bepaalde naam te klikken, zullen in alle velden worden gevuld met de gegevens van de betreffende persoon. Bijna alles wordt wordt correct weergegeven op de tijden na. Er zijn namelijk een begintijd en een eindtijd die op het invoerscherm worden ingevoerd bv (08:15 en 16:45). In het zoekformulier worden die tijden weergegeven in een decimaal getal. En daar loop ik vast. Ik neem aan dat ik het tekstveld ergens moet aanpassen in de eigenschappen. Maar hoe is me een raadsel. Misschien heeft iemand de oplossing voor handen.

Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • Leenauto_overzicht.xlsb
    83,8 KB · Weergaven: 35
zo?

Code:
f_FindAll.Begintijd.Value = Format(.Cells(.Range(strAddress).Row, 5).Value, "HH:MM")

zijn de gegevens in het bestand wel fictieve gegevens, zo nee graag verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan