• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel foto vergroten/verkleinen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Neetje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 feb 2009
In een excel overzicht heb ik personeelsbestand zitten op regelniveau. In de verschillende kolommen staan de nodige gegevens. Nu zijn er ook foto's beschikbaar die ik ook wil plaatsen. Echter de foto's (pasfoto's) zijn te groot om als vol formaat op elke regel te zetten. Nu wil ik de foto als klein model plaatsen (op regelniveau) en als je deze foto aanklikt dat deze op een groter formaat komt. Is dit mogelijk en hoe moet ik dit doen?

Misschien een idee. Onderstaande code van Ger Plante(OzMVP) laadt alle pasfoto's in opmerkingboxen. Kom je daarna met je muis over de cel verschijnt de pasfoto net zoals een normale opmerking

Code:
[COLOR="Red"]Public big_array() As String[/COLOR]

Sub Load_Thumbnails1()

Dim i As Integer
    Dim fs As Variant

On Error Resume Next
    ActiveSheet.Cells.ClearComments
    On Error GoTo 0

'load new pictures
    Set fs = Application.FileSearch
    With fs
        .NewSearch
        .LookIn = "D:\Mijn documenten\Mijn Afbeeldingen\Pasfoto's" 'wijzig naar juist pad
        .Filename = "*.jpg" 'wijzig in de juiste excistentie
        If .Execute = 0 Then
             MsgBox "There were no files found."
        Else
            ReDim big_array(.FoundFiles.Count - 1)
            For i = 1 To .FoundFiles.Count
            'pas overal het kolomnummer aan
                ActiveSheet.Cells(i, 1).AddComment.Text Text:=""
                ActiveSheet.Cells(i, 1).Comment.Shape.Fill.UserPicture (.FoundFiles(i))
                ActiveSheet.Cells(i, 1).Comment.Shape.ScaleWidth 1.2, msoFalse, msoScaleFromTopLeft
                ActiveSheet.Cells(i, 1).Comment.Shape.ScaleHeight 1.86, msoFalse, msoScaleFromTopLeft
            Next i
        End If
    End With
End Sub

Mvg

Rudi

Laatst bewerkt:
Ik heb dit in een macro/vba geplaatst met de juiste verwijzingen (path) voor de foto's.
Alleen nu de vraag hoe ik de foto's als opmerking zichtbaar krijg, ik kan geen foto plakken, hoe doe ik dit?

als je de foto's in kolom C wil en de foto's genummerd zijn van P0001 tot P9999 in map E:\foto

Code:
sub kiekjes()
  For j=1 to 200
    With Sheets(1).Cells(j, 3).AddComment
      .Shape.Fill.UserPicture "E:\foto\P" & format(j,"0000")  & ".bmp"
    End With
  Next
End Sub

Aanpassing macro. Zie post #2
Declaratie toegevoegd. Sorry :o:o

Mvg

Rudi

1 maand later na de laatste post..............

Bovenstaande code gevonden, ik vind m erugh handig om deze langdurig te lenen :)
Toch wilde ik deze aanpassen naar de eiegen wensen, het wil maar niet lukken.
Dus vraag ik u om hulp.

In kolom A staan itemnummers ( paar duizend ) Deze zijn allemaal met een hyperlink gelinkt aan desbetreffende foto in een map.

Wat gebeurt er nu met de code:
De code begint in cell A1, houd halverwege de lijst op.
Wanneer er van een item geen foto beschikbaar is geeft de code toch een foto, maar is dan van een ander artikel

Wat er zou moeten gebeuren:

Bij cell A11 moet de code beginnen
Wanneer geen foto gevonden....cell overslaan.....naar de volgende cell enz.

Of ( ik had ergens gelezen dat het nietzou kunnen???) bij aanwijzen van hyperlink een preview laten zien.

Gesloten, topic is een jaar oud.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan