• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel foutieve weergave getallen HELP!

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn_wirken

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2002
Beste mensen!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Op de laptop staat excel 2002. Echter nu is het probleem dat wanneer ik in een willekeurige cel een getal noteer dat dit getal automatisch gedeeld wordt door 10. Dus 1 wordt 0,1 en 10 wordt 1.

Kan mij iemand zeggen hoe ik dit weer normaal krijg?!
Bij de celeigenschappen staat ook niets verkeerd, en er zijn geen formules gebruikt. Ook bij de landinstellingen van windows is alles normaal.

Ik hoop dat er een oplossing voor is want werken is zo ook geen doen.

Alvast bedankt,

Martijn Wirken

Dit zou te maken kunnen hebben met de notatie. Selecteer de cel eens en kies voor bewerken>> alles wissen. Ga dan weer naar de cel en kijk bij celeigenschappen (CTRL+1) of er standaard staat.

Groetjes,

Erik

Laatst bewerkt:
Nee het is nog steeds hetzelfde. Na deze actie staat bij celeigenschappen onder catergorie standaard als voorbeeld alsnog een foute weergave.

Dat is het dus niet, vind het echt een raar verschijnsel!

Groet, Martijn

Heb je dit bij ALLE bestanden, of alleen bij 1 bestand.
Heb je het alleen bij zelf gemaakt/aangepaste files, of heb je dit ook in de files van anderen?

Wanneer er een document van een andere computer geopend wordt dan zijn de gegevens gewoon hetzelfde, echter wanneer er gegevens bij worden getypt dan hebben ze het probleem met die tiende deel.....

Dus bij ALLE documenten...

Groet, Martijn

Bij Extra - Macro - Beveiliging kun je het beveiligingsniveau bepalen. Hoe staat het beveiligingsniveau en heb je eventueel accoord gegeven bij het openen van de file om macro's te activeren?

Het beveiligingsniveau stond op hoog, heb ik nu op gemiddeld gezet. Maar dit is nog niet de goede oplossing. En heb niets hoeven accepteren bij het openen van het bestand.

Alvast bedankt, Martijn

Kijk eens even bij Opties, Bewerken en of er dan een vinkje staat bij Vast aantal decimalen. Vermoedelijk wel en met 1 positie. Haal dan dit vinkje weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan