• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel functie ALS

Status
Niet open voor verdere reacties.

skooistra

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2011
Hallo,

Ik ben momenteel bezig met een programma en heb daar de functie ALS voor nodig. Ik heb een programma met twee bladen, repsectievelijk INVOER en UITVOER.

Ik wil graag dat als ik in het tablad INVOER een waarde toeken van 0, dat hij in het tablad UITVOER in de zelfde cel (=Invoer!A35) o.a. weergeeft, alles met een waarde hoger dan 0 (in INVOER) moet hij gewoon het bedrag in UITVOER (=Invoer!A35)weergeven.

Kan iemand mij hier bij helpen?

Bijvoorbaad dank!!

Probeer deze formule eens.

Code:
=als(Invoer!A35>0;Uitvoer!a35;0)

dit werkt niet.. dan wil die dat ik waarden open of zo..

Als ik in het tablad invoer 0 invul, moet bij het tablad uitvoer op aanvraag komen te staan.

Als ik in het tablad invoer > 0 invul, moet bij het tablad uitvoer de gewoon het bedag komen te staan

Toch zal het met die formule moeten gebeuren, lichtjes aangepast aan je nieuwe wens:

Code:
=als(Invoer!A35>0;Invoer!a35;"op aanvraag")

als dit niet werkt heb je een ander probleem dat we zo niet kunnen oplossen zonder voorbeeld-bestand.

nu werkt hij wel idd!!! helemaal top. maar nog een vraag, hopelijk wilt u mij nog is helpen.

Indien de waarde groter is dan 0 (tabladinvoer). moet hij in het tablad uitvoer dit getal delen door de factor 10.

Indien de waarde = 0 (tablad invoer), geeft hij dus in uitvoer de waarde 'op aanvraag'

Gewoon delen door 10 hé:

Code:
=als(Invoer!A35>0;Invoer!a35[COLOR="red"][B]/10[/B][/COLOR];"op aanvraag")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan