Excel gebruiken vanuit outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wieltje

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Ik wil vanuit een outlook-macro een excelbestand openen, hierin enkele wijzigingen aanbrengen en vervolgens het excelbestand zichtbaar maken

Voor het openen en wijzigen gebruik ik het volgende:
Code:
   .....
   path =
   subject =
   quote =
   .....
   .....
    Dim ex as object
    Set ex = CreateObject("excel.application")
    ex.workbooks.Open FileName:= path

ex.activeWorkbook.sheets("email").Range("email_subject") = subject
    ex.activeWorkbook.sheets("email").Range("email_quote") = quote

ex.activeWorkbook.save
    ex.visible=true

.....
   .....

Dit werkt, maar nou wil ik voorafgaand aan het openen kijken of het bestand al geopend is. Als dat het geval is moet het object ex op het geopende bestand ingesteld worden.
Voor het kijken of het bestand open is heb ik wel wat gevonden, maar hoe kan ik het object nou juist instellen?

edit: via een ander forum kwam ik op het volgende:
Code:
ex = getobject(path)

Dit werkt goed maar nou werkt het commando ex.visible=true niet meer ("eigenschap/methode wordt niet ondersteund door dit object").
De rest van de opdrachten (zoals bv die cellen invullen) werken wel...

Iemand enig idee waar dit door komt? En hoe ik excel alsnog zichtbaar kan maken?

Laatst bewerkt:
Thnx. In een van de voorbeelden kwam ik het probleem tegen: blijkbaar moet het (object).application.visible=true zijn.

Om het vullen van je spreadsheet sneller te laten verlopen kan je gebruik maken van de property:
Code:
appExcel.ScreenUpdating=False
Als je dan aan het eind van je lus
Code:
appExcel.ScreenUpdating=true
zet dan zie je je spreadsheet gevuld met je gegevens. Significant snelheids verschil!

Enjoy!

Rechts onderaan op de pagina van de vraag kan je de status van de vraag op opgelost zetten.

Ik wil vanuit een outlook-macro een excelbestand openen, hierin enkele wijzigingen aanbrengen en vervolgens het excelbestand zichtbaar maken

Voor het openen en wijzigen gebruik ik het volgende:
Code:
   .....
  edit: via een ander forum kwam ik op het volgende:
[code]ex = getobject(path)

Dit werkt goed maar nou werkt het commando ex.visible=true niet meer ("eigenschap/methode wordt niet ondersteund door dit object").
De rest van de opdrachten (zoals bv die cellen invullen) werken wel...

Iemand enig idee waar dit door komt? En hoe ik excel alsnog zichtbaar kan maken?

Waar heb je dit precies neergezet?

Ik ben nu ook aan het worstelen met een soort gelijk scriptje, maar de boel werkt bij mij ook nog niet precies.

Zet je die regel als vervanging van de "ex.workbooks.Open FileName:=Path" regel neer?

m.v.g,
Mark

Waar heb je dit precies neergezet?

Ik ben nu ook aan het worstelen met een soort gelijk scriptje, maar de boel werkt bij mij ook nog niet precies.

Zet je die regel als vervanging van de "ex.workbooks.Open FileName:=Path" regel neer?

m.v.g,
Mark
Nee, getobject vervangt ook de regel erboven:
Code:
Set ex = CreateObject("excel.application")
ex.workbooks.Open FileName:= path
wordt
Code:
ex = getobject(path)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan