Ik wil vanuit een outlook-macro een excelbestand openen, hierin enkele wijzigingen aanbrengen en vervolgens het excelbestand zichtbaar maken
Voor het openen en wijzigen gebruik ik het volgende:
Dit werkt, maar nou wil ik voorafgaand aan het openen kijken of het bestand al geopend is. Als dat het geval is moet het object ex op het geopende bestand ingesteld worden.
Voor het kijken of het bestand open is heb ik wel wat gevonden, maar hoe kan ik het object nou juist instellen?
edit: via een ander forum kwam ik op het volgende:
Dit werkt goed maar nou werkt het commando ex.visible=true niet meer ("eigenschap/methode wordt niet ondersteund door dit object").
De rest van de opdrachten (zoals bv die cellen invullen) werken wel...
Iemand enig idee waar dit door komt? En hoe ik excel alsnog zichtbaar kan maken?
Voor het openen en wijzigen gebruik ik het volgende:
Code:
.....
path =
subject =
quote =
.....
.....
Dim ex as object
Set ex = CreateObject("excel.application")
ex.workbooks.Open FileName:= path
ex.activeWorkbook.sheets("email").Range("email_subject") = subject
ex.activeWorkbook.sheets("email").Range("email_quote") = quote
ex.activeWorkbook.save
ex.visible=true
.....
.....
Dit werkt, maar nou wil ik voorafgaand aan het openen kijken of het bestand al geopend is. Als dat het geval is moet het object ex op het geopende bestand ingesteld worden.
Voor het kijken of het bestand open is heb ik wel wat gevonden, maar hoe kan ik het object nou juist instellen?
edit: via een ander forum kwam ik op het volgende:
Code:
ex = getobject(path)
Dit werkt goed maar nou werkt het commando ex.visible=true niet meer ("eigenschap/methode wordt niet ondersteund door dit object").
De rest van de opdrachten (zoals bv die cellen invullen) werken wel...
Iemand enig idee waar dit door komt? En hoe ik excel alsnog zichtbaar kan maken?
Laatst bewerkt: