• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel gedeeld via vpn

Status
Niet open voor verdere reacties.

H3ndrik

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2012
Goedemorgen,

Ik heb een excel bestand wat met meerder mensen wordt gedeeld. Dit werkt goed. Echter wanneer ik vanaf afstand via VPN dit excel bestand probeer te openen geeft hij de melding dat er een ernstige fout is opgetreden en opent hij niet. Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Alvast bedankt,

Henk

Ophalen is een optie en lokaal lezen. of schaf een gratis reader voor excelbestanden aan. Verder is het concept geen goed idee. Je kunt een te veranderen bestand niet delen. Als er maar 1 persoon is die het document mag aanpassen - en terugzetten - valt het mee, maar als iedereen dat mag is het document niks waard (denk maar eens na waarom). En wat die je als de geautoriseerde persoon de centrale sheet aanpast? Krijgt iedereen di het mag lezen een mail?

Dag vDijken,

Waarom zou de optie werkmap delen dan in Excel zitten? Daar is m.i. helemaal niets mis mee, mits iedereen na iedere wijziging opslaat of het bestand automatisch elke 5-10 minuten wordt opgeslagen. Het werkt bij ons in elk geval naar wens. Alleen via VPN geeft het een probleem. Een gratis reader voor excel is ook niet nodig, want er staat gewoon office 2016 op alle pc's die het bestand delen.

MvG

Henk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan