Beste excelkenner,
Ik ben momenteel v bezig om een leveranciersbeoordeling model op te zetten in excel als stage opdracht. Ik ben hier al redelijk ver mee maar blijf vastlopen op een punt.
Ik heb voor de duidelijkheid een klein deel als bijlage toegevoegd.
Zoals je kunt zien heb ik twee kolommen. Kolom A met leveranciersnaam en kolom B met Locatie Binnen of Buiten NL
Wat ik graag wil is als volgt:
Als er een leveranciersnaam wordt ingevoerd dat er dan in kolom B binnen Nederland of buiten Nederland komt te staan als resultaat.
Ik heb dit geprobeerd met behulp van namen definieren en de volgende als formule:
=ALS(A2=BinnenNederland;(Nederlandbinnen);(Nederlandbuiten)).
Hierbij staat BinnenNederland dan voor de lijst met leveranciers die binnen Nederland gevestigd zijn. Alleen werkt deze niet.
¿Wie zou mij hierbij kunnen helpen?
bvd
Robert van Zeelt.
Ik ben momenteel v bezig om een leveranciersbeoordeling model op te zetten in excel als stage opdracht. Ik ben hier al redelijk ver mee maar blijf vastlopen op een punt.
Ik heb voor de duidelijkheid een klein deel als bijlage toegevoegd.
Zoals je kunt zien heb ik twee kolommen. Kolom A met leveranciersnaam en kolom B met Locatie Binnen of Buiten NL
Wat ik graag wil is als volgt:
Als er een leveranciersnaam wordt ingevoerd dat er dan in kolom B binnen Nederland of buiten Nederland komt te staan als resultaat.
Ik heb dit geprobeerd met behulp van namen definieren en de volgende als formule:
=ALS(A2=BinnenNederland;(Nederlandbinnen);(Nederlandbuiten)).
Hierbij staat BinnenNederland dan voor de lijst met leveranciers die binnen Nederland gevestigd zijn. Alleen werkt deze niet.
¿Wie zou mij hierbij kunnen helpen?
bvd
Robert van Zeelt.