• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel gegenereerde PDF direct naar bekend mailadres verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

MartinAdapt

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2016
Beste Helpers,

Mijn RapportageExcel (zie bijlage) genereert prachtige PDF-documenten op basis van een maandelijkse excel die uit ons uren-registratiesysteem komt. Nu wil ik weer een stapje verder gaan door direct na aanmaak Outlook te openen en de PDF naar de juiste persoon te verzenden. Ik weet dat zo-iets mogelijk is want onder jullie zijn mensen die mij eerder hebben geholpen met iets dergelijks. Die code heb ik gekopieerd naar de RapportageExcel maar dat is blijkbaar te kort door de bocht (zie VBA modules 5 en 6). In module 1 voor Cambium) moet ergens de mailfunctie aangezet worden maar hoe doe ik dat? Wie helpt?

Mijn rapportgenerator maakt gebruik van een softwarematige PDF-printer en uiteraard een tweede excel. Als die tweede excel nodig is voor de oplossing dan stuur ik die graag even na.

Dank alvast! Groet, Martin

Bijlagen

De tweede excel lijkt mij wel nodig. De code die je nu gebruikt kan je waarschijnlijk reduceren tot 1 procedure. Wat voor bestandsnamen genereren de printouts? Waarom exporteer je de gegevens niet als PDF?

Beste VenA en anderen,

Ik heb hierbij de gevraagde urenrapportage.xlsx bijgevoegd almede een uitgeklede versie van de rapportgenerator.

Het gaat mij om het principe hoe na aanklikken van de macro:
1. Een PDF maandrapport wordt gemaakt, liefst met de naam van het bestuur erin verwerkt (voorbeeld: Maandrapport Cambium)
2. Daarna het programma Outlook aangeroepen wordt met een nieuwe mail met de gemaakt PDF als bijlage
3. En de gegevens voor de mail alvast zijn ingevuld met de gegevens zoals die staan op Blad1 van de Rapportgenerator. Zie ook het voorbeeld in Doc1.docx

Hulp is erg gewenst! Dank alvast voor het meedenken.

Met vriendelijke groet, Martin

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan