• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel gegevens kopiëren en weergeven als getal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lageveen

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2015
Ik moet een standaard rijtje nummers van een website kopiëren, als ik dit in Excel invoer dan worden de getallen niet als getal gezien.

Wat ik al heb geprobeerd:
- celeigenschappen naar getal zetten.
- plakopties aanpassen aan doelopmaak

Doordat de gegevens niet worden gezien als getal kan er niet geautomatiseerd mee gerekend worden.

Ik heb Excel toegevoegd met de getallen waarom het gaat.

Kunnen jullie me helpen bij mijn probleem?
Groet,
Wiebe

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Heb je al geprobeerd de gegevens op te halen met power query?

Ik heb het even geprobeerd, en het lijkt niet te werken.

Voorbeeld bijgevoegd.

Bijlagen

Dat kopiëren/plakken heeft je een extra (onzichtbaar) teken opgeleverd voor en na elk getal: TEKEN(63). Dus ofwel importeren op een andere manier, of je moet je tabel omzetten met onderstaande formule (zie ook bijlage). SUBSTITUEREN werkt niet met TEKEN(63) heb ik gemerkt.
Code:
==--SUBSTITUEREN(DEEL(A2;2;LENGTE(A2)-2);",";"")
Van welke website wil je gegevens importeren?
En welke Excel versie gebruik je?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Er staan onzichtbare tekens (ascii 63) links en rechts van de getallen.
Probeer het inderdaad met power query.

Edit:
AlexCel had het ook al gezien zie ik net.

Laatst bewerkt:
Ja had het ook gezien, verwijderen is nog lastig...

Dat kopiëren/plakken heeft je een extra (onzichtbaar) teken opgeleverd voor en na elk getal: TEKEN(63). Dus ofwel importeren op een andere manier, of je moet je tabel omzetten met onderstaande formule (zie ook bijlage). SUBSTITUEREN werkt niet met TEKEN(63) heb ik gemerkt.
Code:
==--SUBSTITUEREN(DEEL(A2;2;LENGTE(A2)-2);",";"")
Van welke website wil je gegevens importeren?
En welke Excel versie gebruik je?

Dit werkt, alleen werkt het niet voor de getallen groter dan 999,999 (vanaf dan krijg ik een Waarde foutmelding.

Misschien heeft dat iets te maken met manier van import. Plaats dan een representatief voorbeeld met getallen s.v.p.

Geef s.v.p. ook eens antwoord op de 2 aanvullende vragen:
- Van welke website wil je gegevens importeren, kunnen wij (helpers) ook bij deze gegevens om te testen?
- Welke Excel versie gebruik je?

Laatst bewerkt:
En zijn de komma's duizental scheiders of decimaal scheiders?

Geef eens antwoord op de 2 vragen s.v.p.

Van welke website wil je gegevens importeren, kunnen wij (helpers) ook bij deze gegevens om te testen?
Welke Excel versie gebruik je?

Van een Spel website (Travian), je moet daarvoor inloggen op een account dus je zal het niet gemakkelijk vanaf daar kunnen testen.

Microsoft® Excel® voor Microsoft 365 MSO (Versie 2110 Build 16.0.14527.20270) 64 bits

Nader speurwerk leert dat je links een “soort” van spatie hebt (unicode 8327) en rechts ook (unicode 8326). Dit scriptje hielp mij om ervan af te komen.
Code:
Sub VerborgenSpatiesWeg()
    Cells.Replace what:=ChrW(8237), replacement:="", lookat:=xlPart
    Cells.Replace what:=ChrW(8236), replacement:="", lookat:=xlPart
End Sub

Laatst bewerkt:
Nader speurwerk leert dat je links een “soort” van spatie hebt (unicode 8327) en rechts ook (unicode 8326). Dit scriptje hielp mij om ervan af te komen.
Goed gevonden :)

Was even speuren, en heb daar ook weer wat van geleerd ;), maar als je bij CODE(...) de uitkomst 63 krijgt, dan kan het zijn dat een unicode teken betreft die een code heeft groter dan 255. En de functie CODE gaat maar tot 255. Je kan ook de functie UNICODE gebruiken, dan krijg je ook de genoemde codes te zien links en rechts van de tekenreeks.

Laatst bewerkt:
Inderdaad.
En bij een kopie van een website gaat het meestal om een unbreakable space en die kon ik niet vinden.
Nu dus andere tekens :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan