• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel gegevens met knop sorteren en draaitabel vernieuwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanderc

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2009
Beste forum helpers,

Ik heb een vraag over het bijgevoegde bestand. ik zou graag hebben dat als er gegevens zijn toegevoegd op tabblad 1 er met één druk op de knop de gegevens op dit tabblad weer gesorteerd worden op naam (A t/m Z) in kolom 'persoon 2' en dat de gegevens in de draaitabel op tabblad 2 weer vernieuwd worden. deze draaitabel moet gesorteerd worden op de datum in kolom 'startweek'.

Verder ben ik ook nog aan het zoeken hoe ik vervolgens tabblad 2 volledig kan beveiligen behalve dan op de drie keuze menu's zoals in het bestand. en dat het vernieuwen wel blijft werken.

zou iemand mij met deze 2 vragen kunnen helpen?

alvast bedankt voor de hulp.

Bekijk bijlage Testbestand.xlsx

Ik ga er van uit dat de persoonsnamen veranderd worden,
In dit voorbeeld lukt het sorteren namelijk niet!
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
 Me.ListObjects(1).DataBodyRange.Sort Me.ListObjects(1).Range(1, 3)
 ThisWorkbook.RefreshAll
End Sub

Beste Harry,

dankjewel het verversen van tabblad 2 werkt zo prima. echter 2 dingetjes;

op tabblad 1 word de kolom 'persoon 2' nu nog niet gesorteerd op naam ook niet als ik er andere namen invoer.
de knop werkt helaas niet als ik tabblad 2 beveilig (of ik moet hiervoor iets anders aanvinken?)

als u daar nog een oplossing voor heeft ben ik geholpen.

ik hoor graag van u (of iemand anders natuurlijk)

wederom bedankt.

Voor je eerste vraag.
De knop staat op je eerste werkblad(dat grijs ding).
Code:
 Me.ListObjects(1).DataBodyRange.Sort Me.ListObjects(1).Range(1, 3)[COLOR=#ff0000], , , , , , , 1[/COLOR]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan