• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel gegevens transporeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter webm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

webm

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2006
Hallo,

ik heb een tekst bestand met allerlei agenda's uit een systeem geëxporteerd. Dit bestand heb ik vervolgens in excel gezet. Zie bijgaand excel bestand. alles komt in een kolom te staan zeg maar, maar dan wel verdeeld over de rijen. Ik wil deze nou omzetten in kolommen zie tablad 2 voorbeeld. Ik heb door middel van "speciaal plakken transporeren" gedaan, en later een aantal kolom de tekst laten verdelen in kolommen.

Alleen is dit best veel werk om dit continue op te doen. Ik vroeg mij af of het nog een makkelijker / in ieder geval snellere manier is om dit te doen. Kunnen jullie mij helpen?

mvg

Bijlagen

Ja dat is de oplossing!!! hoe heb je dat gedaan als ik vragen mag?

Met een stukje VBA
Ga naar de VBA editor (Alt + F11), de code kan je vinden op blad 1

Je voorbeeld is niet erg konsistent.

gebruik:

Code:
Sub M_snb()
  sn = Split(Join(Application.Transpose(Sheet1.UsedRange.Columns(1)), vbCr), vbCr & vbCr)

For j = 0 To UBound(sn)
    st = Split(sn(j), vbCr)
    st(0) = Trim(Left(st(0), 24)) & ":" & Trim(Mid(st(0), 25, 24)) & ":" & Trim(Mid(st(0), 49, 11)) & ":" & Trim(Mid(st(0), 60, 34)) & ":" & Trim(Mid(st(0), 95, 16)) & ":" & Right(st(0), 10)
    st(2) = Trim(Left(st(2), 15)) & ":" & Trim(Mid(st(2), 16, 53)) & ":" & Trim(Mid(st(2), 69))
    st = Split(Join(st, ":"), ":")
    Sheet2.Cells(4 + j, 1).Resize(, UBound(st) + 1) = st
  Next
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan