• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel, gegevens validatie, op basis van hor cellen op basis van eerdere selectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterCorn

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2015
Hallo,

Ik wil graag in de eerste selectie een materiaal kiezen, daarna wil ik op basis van deze selectie een volgende selectie maken. Echter de volgende waarden heb ik horizontale cellen achter de eerste keuze staan.
Ik de bijlage een voorbeeld bestand (met 2 tabbladen) Bekijk bijlage Helpmij.xlsxBekijk bijlage Helpmij.xlsx

Alvast bedankt voor alle suggesties!
Grt Peter

Ik heb de eerste drie materialen gedaan voor keuze 1 en 2.
De rest kan je dan wel zelf afwerken.

Bijlagen

Met een andere methode die het voor elke waarde doet.
Dan wel de breedte van de verschuiving aanpassen aan de maximale kolommen (keuzes)? Of zie ik het verkeerd?

Iedereen bedankt voor je reactie !!
Plongske, jouw oplossing had ik ook bedacht, maar met meer een kleine lijst van z'n 400 regels, waarbij er waarschijnlijk nog meer bijkomen, zoek ik toch een andere oplossing.
VenA, jouw oplossing lijkt me ideaal, alleen, hoe werkt het dan (achter de schermen)? Ik zie geen bereik benoemd of iets dergelijks. Hoe werkt die "=materiaal" is de gegevensvalidatie?

de volgende stap is inderdaad de aantal kolommen reduceren tot een lijst waar geen lege rijen in voorkomen, maar dat is voor later.

Ik ben (weer) erg benieuwd naar jullie reacties.

materiaal is een benoemd bereik. Zie bij namen beheren bij het tabblad formules.

Bedankt voor de tip, nu heb je me iets nieuws geleerd. Ik ga er eens induiken.

Werkt perfect

Nou, ik heb er eens ingedoken. De verschuiving had ik nog nooit gebruikt, dank je voor de tip!

Ik heb ook een kleine uitbreiding erbij gemaakt. (heb daarbij wel een extra kolom nodig, maar dat geeft niet)
Voor diegene die benieuwd is, heb ik het bestand erbij gedaan (let daarbij op de benoemde bereiken)

iedereen bedankt voor het meedenken! Bekijk bijlage Helpmij_vervolg.xlsx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan