Jedi
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 13 mrt 2008
Het lukt me om een Excelblad in te lezen in Acces.
Echter blijken de ingelezen gegevens gesorteerd te zijn volgens een tabel in Excel.
Ik krijg dit echter niet gewijzigd.
Ook al sorteer ik Excel anders en sla het op, in Access blijft het resultaat hetzelfde.
Hoe krijg ik het voor elkaar, dat Excel ingelezen wordt van boven naar beneden, ongeacht de inhoud van de velden ?
(ik heb het excelbestand gesorteerd op achternaam ,maar na importeren blijkt het op postcode gesorteerd te staan).
Achteraf in Ms access handmatig te sorteren gaat niet, want de rijen krijgen een volgnummer in de volgorde dat ze ingelezen worden.
Ik heb dit gebruikt om Excel in te lezen:
Echter blijken de ingelezen gegevens gesorteerd te zijn volgens een tabel in Excel.
Ik krijg dit echter niet gewijzigd.
Ook al sorteer ik Excel anders en sla het op, in Access blijft het resultaat hetzelfde.
Hoe krijg ik het voor elkaar, dat Excel ingelezen wordt van boven naar beneden, ongeacht de inhoud van de velden ?
(ik heb het excelbestand gesorteerd op achternaam ,maar na importeren blijkt het op postcode gesorteerd te staan).
Achteraf in Ms access handmatig te sorteren gaat niet, want de rijen krijgen een volgnummer in de volgorde dat ze ingelezen worden.
Ik heb dit gebruikt om Excel in te lezen:
Dim db As DAO.Database
Set db = CurrentDb
On Error Resume Next: db.TableDefs.Delete "tblImport": On Error GoTo 0
db.TableDefs.Refresh
DoCmd.TransferSpreadsheet _
TransferType:=acImport, _
SpreadsheetType:=acSpreadsheetTypeExcel12, _
TableName:="deelnemers", _
FileName:="C:\Roeiers.xlsx", _
HasFieldNames:=True, _
Range:="deelnemers!A:Z"