• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel grafiek layout vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zachariah

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 feb 2008
Beste helpmij leden,

(Gebruikt Excel 2007)
Ik ben bezig met een excel programma aan het maken voor mijn studie. Nu heb ik daarin een grafiek waarin plots staan. 1 geeft een normaal verdeling weer (parabool vormig) en de 2de geeft de zelfde normaal verdeling weer, alleen afgekapt bij 2 grens waarden waar de lijn loodrecht naar 0 loopt. Nou zou ik graag het oppervlak onder de 2de plot een andere kleur willen geven, voor de duidelijkheid. Dit lukt mij echter niet. Ik heb het geprobeerd door de 2de in een area plot te veranderen, maar dit leverde ook allende op aangezien je niet goed een x-as kan plotten ermee. Iemand een oplossing of advies?

Bijlage 1: bevat een afbeelding van hoe het grafiek er nu uit ziet.
Bijlage 2: is hoe ik het graag zou willen hebben, voor als het niet geheel duidelijk was.

Bijlagen

Welkom op het forum!

Kan je een bijlage met het excel blad plaatsen?
Even inpakken in een zip file en dan uploaden, zo is het toch wel erg lastig een oplossing te geven.

Laatst bewerkt:
Ok, hier is het excel bestandje. Het is nog niet af, en ben nu gebleven bij het afronden van de grafische weergaven, of te wel het grafiek.

Bijlagen

Probeer met hoog/laaglijnen.

Ik krijg de bijlage niet open want die is met Excel 2007 gemaakt.

Wigi

Ik heb de hoog/laag lijnen gebruikt. Komt al aardig in de buurt. Loop alleen tegen een ander probleem aan. Je moet namelijk lijn grafieken als type kiezen wil je gebruik kunnen maken van de hoog/laag lijnen, maar bij lijn grafieken kan je geen x-as per reeks kiezen. Zoals dat wel bij spreidings grafieken kan. Iemand nog een suggestie of oplossingen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan