• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel, grafiek maken met soort keuzemenu

Status
Niet open voor verdere reacties.

CVGhulp

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2015
Hoi,

Zie bijgaand voorbeeldbestand.
Ik heb 2 tabbladen, tab Data en Data2. Deze totaalsommen wil ik graag in een gestapelde grafiek tonen.

Wat ik alleen fijn zou vinden als ik een soort keuzemenu kon kiezen dat ik met 1 klik in de grafiek alleen de totaal van tab Data (groen in vb) kan zien.

Waarom? Nu heb ik maar 2 soorten data (groen en blauw) maar straks komen hier ongeveer 6 opties te staan. Ik wil dan standaard het totaal kunnen laten zien (dus alle 6 de opties in 1 gestapelde kolom) maar ook de keuze hebben om in dezelfde grafiek maar 4 opties tijdelijk te laten zien.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Bijlagen

Excel 2016 heeft de door jou gevraagde functionaliteit.
In Excel 2010 zou een mogelijkheid kunnen zijn door een filter op de waarden te plaatsen en vervolgens een nul waarde te kiezen.
In de bijlage heb ik dat gedaan op de laatste kolom van data2. In plaats van 1 keer klikken heb je met twee of drie klikken het gevraagde resultaat.
Kijk maar of het iets voor je is.

Groet

Bijlagen

Dank je wel voor de tip Joost1!

Ik krijg hier net te horen dat Excel 2013 ook die functionaliteit heeft. Dus naast grafiek op filtericoontje klikken en dan kiezen welke je nodig hebt.
Antwoord bleek dus veel makkelijker dan ik probeerde (gegevensvalidatie, formules, etc)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan