• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel grafiek met verschillende parameters.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gen
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Gen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 nov 2007
Dag allemaal,

Ik ben bezig met een klein project. Hierin moet ik in een grafiek de verschillende parameters weergeven die iedere dag worden bijgehouden.

Nu zit ik wel met een paar vragen hieromtrent:
1. Is het normaal dat het excel bestand met (nog maar) zo'n 7300 lijnen data al reeds 2Mb groot is ?
2. Ik zou een totaal grafiek willen maken van alle gegevens die ze momenteel hebben. Dit loopt van 2004 tem vandaag 2007 met zo'n 4 metingen per dag.

vb
01/01/2004 0.30
01/01/2004 8.00
01/01/2004 16.00
01/01/2004 20.00
02/01/2004 ....

Ik heb geprobeerd om deze waarden te plaatsen in een spreidingsgrafiek, maar nu blijkt dat als ik alle gegevens neem (namen gemaakt met verschuiving en aantal.als zodat ik het bereik dynamisch kan houden naar gelang de periode en aantal gegevens) dat ik mijn xas niet ingesteld krijg. Ik bedoel hiermee dat eigenlijk al mijn meetpunten bij elkaar komen liggen omdat mijn xas (de datums) paar maanden dan toont hij deze wel correct (mooie spreiding van gegevens) en past hij de schaal van de xas correct aan ?

Ik hoop dat mijn vragen een beetje duidelijk zijn, want door de grootte van mijn excel bestand was het vrij moeilijk om dit toe te voegen... Indien niet duidelijk zal ik proberen een mini versie van mijn bestand toe te voegen.

Alvast bedankt voor jullie moeite !!
Groetjes,
Gen
:thumb:

Doe mij maar de miniversie :D
En wat de omvang van het bestand betreft. Hoeveel kolommen vul je? Heb je verborgen kolommen? Heb je een draaitabel met een bereik van veel rijen of zelfs volledige kolommen?
Heb je al eens per werkblad op Ctrl+End geklikt? Je komt dan in de laatste kolom en laatste rij waarvan Excel zegt dat je 'm gebruikt. Je kunt dan lege rijen en klommen verwijderen.

Richard

Hier is mijn mini voorbeeld.
Let wel hier liggen de punten in de grafiek nog steeds mooi verspreid. Ik heb hier zo'n 3700 lijnen. In mijn werkelijk document heb ik iets meer dan 7000 lijnen. Ik weet eigenlijk niet vanaf hoeveel lijnen mijn grafiek niet meer wilt lukken. Maar als het niet meer lukt dan zie je de meeste punten bij elkaar staan. De datum start dan vanaf 01/01/1900. De schaal van de xas is dan te uiteenlopend waardoor mijn punten enkel in een klein gebied vallen. Maar ik kan de schaal niet standaard aanpassen aangezien mijn bereik zal wijzigen naargelang het aantal gegevens ....

Iemand als eens zo'n probleem gehad ?

Mijn document is nu zo'n 434Kb. In het echte document heb ik zo'n 7000 lijnen en nog een 6 tal extra kolommen.... De grootte van het document is misschien normaal dan ?

Bedankt !
Groetjes,
Gen

Bijlagen

Grafiek type

Dag allemaal,

Zouden jullie mij misschien wel al kunnen zeggen wat het beste grafiektype zou zijn voor zo'n grafiek ? (zie bijlage vorige post) Ik zou eigenlijk alle punten willen zien, geen lijnen.

Thanks.

Groetjes,
Gen

Hoi,

Ik zou kiezen voor één overzichtsgrafiek met trendlijn, en verder per bv. kwartaal een aparte grafiek.

Albatros

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan