victorkoopman
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 19 jan 2017
- Berichten
- 3
Hallo, ik zit met een Excel-vraag...
Er is een export van personen die hebben gewerkt. Ik wil in een rapportage een grafiek opnemen die weergeeft wat het aantal gewerkte uren is t.o.v. het gemiddelde uurtarief.
Er zijn twee kolommen: gewerkte uren en uurtarief. Aangezien er nogal veel verschillende uurtarieven zijn wil ik ranges samenstellen ( 0 - 10 euro; 11 - 15 euro; 16 - 20 euro; enz).
Ik wil dus laten zien hoeveel uren er gewerkt zijn tegen welk tarief en hoe dit zich verhoudt tot het gemiddelde.
Ik heb een grafisch voorbeeldje gemaakt:

De sheet met de aantallen staat in de bijlage.Bekijk bijlage sheet.xlsx
Wie kan me vertellen hoe ik dat doe in excel?
Alvast hartelijk dank!
Groet,
Victor
Er is een export van personen die hebben gewerkt. Ik wil in een rapportage een grafiek opnemen die weergeeft wat het aantal gewerkte uren is t.o.v. het gemiddelde uurtarief.
Er zijn twee kolommen: gewerkte uren en uurtarief. Aangezien er nogal veel verschillende uurtarieven zijn wil ik ranges samenstellen ( 0 - 10 euro; 11 - 15 euro; 16 - 20 euro; enz).
Ik wil dus laten zien hoeveel uren er gewerkt zijn tegen welk tarief en hoe dit zich verhoudt tot het gemiddelde.
Ik heb een grafisch voorbeeldje gemaakt:

De sheet met de aantallen staat in de bijlage.Bekijk bijlage sheet.xlsx
Wie kan me vertellen hoe ik dat doe in excel?
Alvast hartelijk dank!
Groet,
Victor