• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

EXCEL: Hoe automatisch tonen na invoeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Craains

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2016
Berichten
9
Geachte leden,

Ik kom er maar niet uit en heb niet zo veel ervaring met de formules van Excel:

De cel vanaf A2 naar beneden is gewoon je naam tikken.
Ik wil dat de cel vanaf B2 naar beneden automatisch wordt getoond wanneer ik de naam A2 invoer. (inclusief automatisch mailadres @hotmail.com vanaf de waarde van A2)

Bijvoorbeeld
A2 = Ik voer in: "Barry"
B2 = Automatisch: Barry@hotmail.com

Bij voorbaat dank,

Craains
 
En waar moet dan dat @hotmail.com gedeelte vandaan komen? Als je op een ander blad een lijst met voornamen hebt en in een kolom ernaast het email adres dan kan dat simpel met VERT.ZOEKEN
Dan moet Barry wel uniek zijn.
 
Laatst bewerkt:
Nee, dat heeft geen zin. Bekijk het voorbeeld van SjonR in #3.
 
Laatst bewerkt:
Nee, dat heeft geen zin. Bekijk het voorbeeld van SjonR in #3.

Ik heb even gekeken, dan ben ik wel afhankelijk van wat op Blad 2 staat.

Ik ben van plan om ALLEEN de naam in te voeren zodat de andere kolom automatisch met @hotmail.com wordt getoond.
 
Dan herhaal ik m'n eerdere vraag. Hoe moet Excel dan weten waar dat @hotmail.com gedeelte vandaan moet komen en dat dat bij Barry hoort?
 
Dan herhaal ik m'n eerdere vraag. Hoe moet Excel dan weten waar dat @hotmail.com gedeelte vandaan moet komen en dat dat bij Barry hoort?

Bijvoorbeeld:
Ik kan bijvoorbeeld
A1 = Naam:
B1 = Email adres
C1 = @hotmail.com (wit letters maken zodat deze niet zichtbaar is)

A2 = Ik voer in: "Barry"
B2 = Automatisch: Barry@hotmail.com

Dus Vanaf de Cel B2 naar beneden kan de cel van C1 opgehaald worden.

Ik weet dat ik de formule "tekst.samenvoegen" kan gebruiken maar dan zie ik de hele kolom van de Cel B2 naar beneden @hotmail.com staan en dat is niet wat ik wilde.
Ik wil dat @hotmail.com alleen wordt getoond wanneer ik de naam invoer.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie het nut er niet van maar dat kan op dezelfde manier met vertikaal (VERT.ZOEKEN) zoeken wat SjonR al liet zien.
 
Ik zie het nut er niet van maar dat kan op dezelfde manier met vertikaal (VERT.ZOEKEN) zoeken wat SjonR al liet zien.

Misschien heb ik niet goed uitgelegd, hier alvast een printscreen:

voorbeeld_mail_tonen.JPG

Zoals je ziet staat vanaf de cel A7 naar beneden géén naam op. Bij de kolom vanaf B7 naar beneden staat wel @hotmail.com (ivm formule) op.
Hoe haal ik @hotmail.com weg wanneer er geen naam is ingevoerd?
 
In B2 de formule:
=A2
In de eigenschappen van B2 zet je bij aangepaste opmaak:
;;;@"@hotmail.com"
 
Da's inderdaad een heel andere vraag. Je kan gewoon controleren of kolom A gevuld is:
Code:
=ALS(A3<>"";TEKST.SAMENVOEGEN(A3;RECHTS($B$1;12));"")
 
Da's inderdaad een heel andere vraag. Je kan gewoon controleren of kolom A gevuld is:
Code:
=ALS(A3<>"";TEKST.SAMENVOEGEN(A3;RECHTS($B$1;12));"")

Klopt helemaal, nogmaals bedankt! Dat geldt voor alle leden!
 
Zo zie je wat een goed voorbeeld waard is :)
En dan het liefst een Excel document in plaats van een plaatje ;)
 
Je bedoelt een document invoegen? Klik op "Ga geavanceerd" en klik dan op de paperclip.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan