• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel hoogste/laagste waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

insheeption

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2012
Hallo allen!

Het volgende probleem loop ik tegenaan. Blad 1 staan de gegevens, blad 2 de berekening.

Blad1: gegevens
In kolom A staan kentekens van auto's (niet uniek, komen vaker voor in dezelfde kolom)
In kolom B staan kilometerstanden van deze auto's (gecategoriseerd per kenteken)

Blad2: berekening
In kolom A staan unieke kentekens (geen dubbele)
In kolom B wil ik de laagste waarde van de kilometerstanden die op dit kenteken zijn ingevoerd weergeven (die dus uit blad 1 voortkomen).
In kolom C wil ik de hoogste waarde van de kilometerstanden die op dit kenteken zijn ingevoerd weergeven (die dus uit blad 1 voortkomen).

De rijen waar in kolom B de waarde 0 (of lager dan 100) is ingevoerd moeten genegeerd worden.

Voorbeeld Blad 1:
Kenteken: KM Stand:
1ABC67 76216
1ABC67 78525
1ABC67 79198
1ABC67 0
1ABC67 0
2BCD34 50154
2BCD34 52142
2BCD34 0

Voorbeeld Blad 2: (gewenst resultaat)
Kenteken: Laagste: Hoogste:
1ABC67 76216 79198
2BCD34 50154 52142

Ik loop hier helemaal op vast, iemand enig idee?

Zet dat eens in een voorbeeldbestand.
Kijk alvast eens naar Kleinste.als.

Ik heb het inmiddels deels opgelost, mijn fout was dat ik van mijn bestaande formule geen matrixformule had gemaakt :)

Als volgt voor toekomstige zoekerts:

=MAX(ALS(I3=G2:G7,H2:H7,0))
in l3 staat de unieke waarde van tabblad 2
in g2:g7 staan de dubbele kentekens van blad 1
in h2:h7 staan de kilometerstanden van blad 1

Om de kleinste waarde te zoeken veranderen we gewoon MAX in MIN.

Bedankt voor de snelle reactie Cobbe! Misschien dat jij me kunt helpen met het filteren van de (MIN) waarden onder de 100?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan