• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel Horizontaal + verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tommy010x

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2011
Hallo allemaal,

Ik heb een best ingewikkelde vraag denk ik ...

Ik heb een budget overzicht (excel) maar ik wil wat gaan automatiseren.
Het overzicht bestaat uit :

Horizontaal : de weeknummers, 4 of 5 weken van 1 maand per tabblad (is dus 12 tabbladen).

Verticaal : lijst met alle vaste lasten.

Verder nog een 13e tabblad met een lijst van alle vaste lasten en de dag van de maand dat die wordt afgeschreven.

De bedoeling is nu dat excel automatisch het bedrag dat bij een bepaalde afschrijving hoort in de juiste cel van de week zet (kruispunt van horizontaal & verticaal).

Ik heb al heel wat geprobeerd (veel van dit forum) maar de uitkomst van de formule blijft nog steeds "n/B" , "waarde?" of "#verw", ik krijg het dus niet voor elkaar, vandaar mijn vraag of iemand me hier mee kan helpen ?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Tommy

Bijlagen

Hallo Tommy

Een eerste opzetje gemaakt enwel de datum d.m.v. een formule naar het weeknummer laten kijken (zie tabblad apr 2011).

Ook valt me op dat je veel samengevoegde cellen gebruikt. Dit gaat vroeg of laat fout. Denk aan gebruik van formules e.d.

In tab DATA gebruik je voor datun als celeigenschap "Tekst". Ik denk dat dit ook niet de bedoeling is.

Mijn inziens is het om te beginnen om datum als datum op te maken enz.

Excel kan veel maar helaas geen gedachten lezen wat nu eigenlijk de persoon achter (voor) de computer nu wil.

Ik hoop dat dit een 1ste aanzetje (ideetje) is.

mvg Peter

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan