• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel hulp gezocht planning

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jaev
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaev

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 nov 2016
Goedemiddag,
Wij willen een planning gaan maken, met als er in bijvoorbeeld B3 Ja staat, dat er dan in D3 een oranje vakje komt, en als er in C3 en B3 een ja staat dat het vakje in D3 een groen vakje komt. Zou iemand mij hiermee willen helpen? ik heb geen idee hoe ik dit kan doen...

Groeten Jaev

Met voorwaardelijke opmaak.

B3=Ja, D3 wordt oranje. Voorwaarde voor D3: =B3="Ja".
C3 en B3=ja, D3 wordt groen. Extra voorwaarde voor D3: =EN(C3="Ja";"B3="Ja").

Laatst bewerkt:
Ik heb deze formule in D3 gezet: =ALS((EN(A3="ja";B3<>"ja"));1;ALS(EN(A3="ja";B3="ja");2))
Daarna met voorwaardelijke opmaak geregeld dat als de inhoud van D3 is 1 Groene opvulkleur
en daarna nog een keer voor als D3 is 2 Rode opvulkleur

Dat is een omweg.

Er hoeft geen formule in D3 te staan om de opmaak te regelen, dit doe je via de voorwaarden voor voorwaardelijke opmaak.

Heb een voorbeeldje toegevoegd.

Bijlagen

Heb het getracht te mooi gemaakt te maken blijkbaar :(

Er zit gegevensvalidatie op cel B3 en C3 zodat je alleen "Ja" of "Nee" mag selecteren uit een drop-down menu (pijltje naar beneden naast de cel). Jij probeerde "ja" (kleine letter) in te vullen... en dat komt dus niet overeen.

Oplossing: gegevensvalidatie eraf halen. (Menu gegevens > gegevensvalidatie > alles Wissen (of de lijst uitbreiden met "ja" en "nee").

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan