Excel importeren in word

Status
Niet open voor verdere reacties.

vincent1234

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2015
Berichten
7
Beste,

Ik wil een excel bestand kopiëren en plakken in word met koppelen en bronopmaak behouden. Dan zou ik die tabel passend willen maken met de pagina, maar dit lukt me niet. Ik kan ze natuurlijk gewoon knippen en plakken als afbeelding, maar dan herkent word de woorden niet. Iemand een oplossing? Voorbeeld tabblad blekerijstraat 4 ramen. Heb zelf al 4 uur zitten proberen en het lukt me echt niet!
Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • Raamenlijst 03042016.xlsx
    120,5 KB · Weergaven: 31
Ook geen oplossing

Beste André,

Ik heb de documenten doorgenomen en toegepast. In normale omstandigheden zou dit een oplossing zijn. Maar op deze manier blijft Word dit als 0 woorden aanzien, en laat dit net het probleem zijn. Daar ik honderden tabellen heb zou Word deze moeten tellen als woorden, daar dit voor een thesis is.

Mvg,
Vincent
 
En als je "Plakken speciaal" als HTML doet?
Dan komt bij mij de opmaak over.
 
Probleem dat ik ondervind is dat de tabel te breed is om in een normale Word pagina te plakken. Op de volgende manier kan je de tabel redelijk in het Word-bestand krijgen, waar de woorden wel worden geteld:
- Pagina liggend maken.
- Plakken speciaal als HTML.
- Selecteer tabel, rechtermuisknop, AutoAanpassen aan inhoud.

Komt er uit te zien als in de toegevoegde afbeelding
 

Bijlagen

  • Capture11.jpg
    Capture11.jpg
    97,6 KB · Weergaven: 64
Dus toch "- Plakken speciaal als HTML."..

De rest wat je deed is normaal.... immers je kunt niet verwachten dat elke tabel in Excel past, dat hangt toch af van hoe groot de tabel in Excel origineel was.
Je hebt nog mazzel dat je met een paar kleine aanpassingen het voor elkaar krijgt,, beroerder wordt het als je lettergrootte 4 moet kiezen of... erger nog dat het helemaal niet gaat en je de tabel in meerdere stukken erin moet plakken.

Dus fijn dat het gelukt is en de rest hoorde er gewoon bij...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan