excel importeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchDisturbed

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Berichten
317
ello mensen!
is er een manier waarop ik iemand een excel bestand kan laten uploaden en dat die dan automatisch wordt geimporteerd in de database??? 1 voor een erin zetten is teveel werk en omdat er een aantal dingen automatisch gegenereerd moeten worden...
thnx!
 
als je mySQL/phpMyAdmin draait kan je dat vanuit phpMyAdmin.
Eenmaal je tabel is aangemaakt kan je bij import een bestand opgeven. sla je excel als CVS op en kies onderaan ook voor CVS.

--Johan
 
hmm ik zie het al... mijn hosting heeft de import functie niet aan staan... ik heb wel gewoon een export tabblad, maar geen import.
is dit normaal? is hier iets aan te doen? andere manieren van importeren zijn er zeker niet?
thnx
 
wat is je host en/of welke database gebruik je ?
 
ik zit bij hosting2go en daar hebben ze phpMyadmin met mysql...

phpMyAdmin 2.6.3-pl1
MySQL 4.1.21-standard

probeer ze te vragen of het mogelijk is, maar ze blijven er maar omheen draaien en krijg uiteindelijk de opmerking dat het importeren van csv bestanden met access niet verstandig is. ik heb het verder nooit over access gehad maargoed. en verder het "probleem" is dat ik gegevens in die database wil plaatsen die iemand anders in excel heeft gezet. behalve dat dit een hele hoop info is, en handmatig invoeren dus geen optie, heeft diegene totaal geen verstand van computers en wil ik dus geen toegang tot de database geven om het zelf bij te houden (als ik uberhaupt uitgelegd krijg hoe het werkt....)

_________________________
edit:
een eigen update naar phpMyAdmin - 2.9.1.1 is zeker niet mogelijk? via mn studie heb ik namelijk ook met databases moeten werken en zie nu dat het hiermee wel kan... is alleen helaas een tijdelijke toegang....
 
Laatst bewerkt:
hm.... ik weet niet of je genoeg plaats op je host hebt, maar je kan mss inderdaad je eigen phpMyAdmin ernaar uploaden (zie ook de phpMyAdmin quick guide)

Anders weet ik niet of je in jouw control panel voor een andere versie kan kiezen ofzo, de host is mij nl niet gekend.

--Johan
 
hoe kan ik er eventueel achterkomen of die importeerfunctie al in die phpMyAdmin zou moeten zitten??
bedoel als ik die andere versie open dan zit er gewoon een import tabblad naast de export. kan je het eventueel uitschakelen als hosting zijnde???
ik vind het heel vreemd als het niet zou kunnen aangezien je wel kan exporteren naar die csv files
_________________
edit
is er eventueel een andere manier? volgens mijn host zit de functie namelijk niet in PhpMyAdmin...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan