koster1984
Gebruiker
- Lid geworden
- 4 jul 2012
- Berichten
- 337
Hallo beste helpers,
Mijn bedrijf faseert het gebruik van schijven uit en wil dat we al onze bestanden op Sharepoint zetten. Prima natuurlijk, kunnen er nog meerdere gebruikers in een bestand tegelijkertijd ook! Maar wat als er nou Excel bestanden zijn waar ik precies die mogelijkheid wil uitsluiten?
Is er een manier dat je een Excel kan laten voorkomen dat een Excel wordt geopend als er al iemand in zit? Met VBA mag ook.
Alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd lijkt niet te werken, noch kan ik iets vinden in vba waarmee ik kan uitlezen hoeveel gebruikers er in bestand zitten of dat het opslaan niet gaat werken o.i.d.
Mijn bedrijf faseert het gebruik van schijven uit en wil dat we al onze bestanden op Sharepoint zetten. Prima natuurlijk, kunnen er nog meerdere gebruikers in een bestand tegelijkertijd ook! Maar wat als er nou Excel bestanden zijn waar ik precies die mogelijkheid wil uitsluiten?
Is er een manier dat je een Excel kan laten voorkomen dat een Excel wordt geopend als er al iemand in zit? Met VBA mag ook.
Alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd lijkt niet te werken, noch kan ik iets vinden in vba waarmee ik kan uitlezen hoeveel gebruikers er in bestand zitten of dat het opslaan niet gaat werken o.i.d.