• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel index functie rond waarden af

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericabt

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
hallo,

Ik wil door middel van de excelfunctie INDEX een waarde vinden. Alleen excel lijkt de gevonden getallen af te ronden. Waar sla ik de plank nu mis? Ik zou verwachten dat de gevonden waarde exact overgenomen wordt.

In de bijlage een simpel voorbeeldje, wat mijn probleem aangeeft.

Bekijk bijlage test.xlsx

Wat is de bedoeling van deze formule?
Wat moet er waar/wanneer gebeuren?

Dit is slechts een sterk vereenvoudigd voorbeeldje. ik wil dmv een rij en kolomnummer een getal vinden ergens in een matrix (met meerdere kolommen, voor dit voorbeeldje maar een kolom genomen) en dat vervolgens exact hetzelfde getal overgenomen wordt als gevonden. In dit voorbeeld wordt echter 5,9 afgerond naar 5,0. In dit voorbeeld zou je normaal gesproken een celkoppeling maken, maar dat is niet de bedoeling.

Sorry maar snap hem niet.
Waarom niet een beetje uitgebreider voorbeeld met enkele handmatig ingevulde waarden op de juiste plaats.
Is het de Index(a:b;vergelijken(.... functie die je beoogt?

Ik snap dat je het niet begrijpt. Ik heb een stomme fout gemaakt. Excel doet prima zijn werk, ik iets minder. Toch bedankt voor de moeite.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan