• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel ineens enorm groot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank82

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2004
Ik heb een deel van een bestand in een nieuw bestand gezet. Dit opgeslagen en vervolgens is het bestand drie keer zo groot als het origineel terwijl het maar half zo groot is.
Heeft iemand hier een verklaring voor, want excel wordt nu erg langzaam.

Ben je toevallig een keer in celnummer 65536 geweest?

als je in een "verre" cel iets zet, ook perongeluk, dan is je xls document idd erg groot geworden.

Je kan dit zien door het document te openen en te kijken of je schuifbalken rekening houden met een groter werblad dan dat je gebruikt.

Oplossing:

de rijen/kolommen onder/naast je gebruikte cellen wissen met de optie "verwijder", en dan opslaan.

Oke hij is idd sneller ook al stond er voor zover ik wist niks in die cellen van regel 65536.

Maar als ik van links naar recht ga door de pijltoets ingedrukt te houden schiet hij heel snel van kolom A tot kolom FA en dan van FA tot FS moet excel telkens laden. En na Kolom FS gaat hij ineens weer heel snel :confused:

Heeft dit er iets mee te maken of is dit weer iets anders raar cellen in FA t/m FS zijn leeg van regel 300 dus niks in cel FB 65000 ofzo

Met de pijltjes kan je gewoon naar de uiteinden van het werkblad. Dat is 65536 naar beneden en IV naar rechts.

Bij het opslaan controlleerd excel welke cellen er gevuld zijn en slaat alleen de cellen binnen het rechthoek A1 - uiterste gevulde horizontale & uiterst vertikale cel op. Als je dan in cel A65536 een spatie zet, is dat de uiterste vertikale cel.
Dit kan voorkomen als je kopieert:

ALs je pijltje onder drukt en dan ctrl-v, kopieer je. Als je te laat het pijltje los laat dan heb je ctrl-pijltje ingedrukt, en gaat daarom naar het uiterste cel (probeer maar). als je dan ctrl-v indrukt, kopieer je daar in.

Dit heb ik uit ervaring geleerd.

Florijn

Ga in je werkblad staan en druk op End Home.
De cursor springt naar de cel rechtsonder (die bepalend is voor de grootte).
Als dit te ver naar rechts c.q. onder is, verwijder dan de kolommen c.q. rijen die overbodig zijn en sla je sheet opnieuw op.
Tip: controleer alle bladen als je bestand meerdere bladen bevat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan