Excel informatie opvragen in word bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

toetje33

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 aug 2002
Hallo mensen,

HIerbij weer is een vraag van mij: Ik heb een word bestand met de velden: Naam, adres, woonplaats, postcode, email en website. Nu heb ik een Excel bestand met ook al deze velden. Alleen zijn deze velden in Excel al ingevuld. Is het mogelijk een koppeling tussen word en Excel te maken waarbij word informatie uit Excel haald?

dus: ID 21 in excel heeft de naam Piet adres: kalverstraat 981 postcode 1001 FD Email piet@piet.nl en website www.piet.nl. Deze informatie staat in Excel in een tabel. Nu wil ik in word ID 21 invullen en dan alle informatie automatisch ingevuld hebben. Is dit mogelijk?

Mvgr,

Gerben

Heb je in Word al naar afdrukken/samenvoegen gekeken?

Ron

Ja, ik kon het niet echt vinden om eerlijk te zijn. Maar het staat me bij dat de in het verleden ooit zoiets gelukt is.

Mvgr,

Gerben

gerben,

de velden van word moet je halen uit het excelbestand. als je afdrukken samenvoegen kiest, krijg je een werkbalk die de velden van excel kan gaan halen.

groeten,

steven

Als ik dit doe krijg ik allemaal rare tekens. Is het mogelijk dat iemand het wat nauwkeuriger uitlegt?

gerben,

als je er een voorbeeldje bijhangt, kunnen we beter helpen.

steven

Ik heb toch een voorbeeld gegeven van wat ik wil? namelijk: ID 21 in excel heeft de naam Piet adres: kalverstraat 981 postcode 1001 FD Email en website www.piet.nl. Deze informatie staat in Excel in een tabel. Nu wil ik in word ID 21 invullen en dan alle informatie automatisch ingevuld hebben. Is dit mogelijk?

Laatst bewerkt:
Ik heb toch een voorbeeld gegeven van wat ik wil? namelijk: ID 21 in excel heeft de naam Piet adres: kalverstraat 981 postcode 1001 FD Email en website www.piet.nl. Deze informatie staat in Excel in een tabel. Nu wil ik in word ID 21 invullen en dan alle informatie automatisch ingevuld hebben. Is dit mogelijk?
Gerben,

we proberen je te helpen en met de gegeven informatie komen we niet verder. Dus, een voorbeeld van het excel en/of word bestand zou jou verder kunnen helpen

Ron

Gerben,

Je noteert de ID bovenaan en geeft deze een bladwijzernaam. Vervolgens voeg je het Wordveld in: Record overslaan als. Daarin voeg je het veld ref in met de naam van de bladwijzer. Daarna voeg je de benodigde samenvoegvelden in. Ik ga ervan uit dat de kolommen in Excel een naam hebben op rij 1. Iedere keer als je de ID wijzigt moet je de bladwijzer opnieuw aanbrengen.

Suc6,

Je noteert de ID bovenaan en geeft deze een bladwijzernaam. Vervolgens voeg je het Wordveld in: Record overslaan als. Daarin voeg je het veld ref in met de naam van de bladwijzer. Daarna voeg je de benodigde samenvoegvelden in.

Dit stuk snap ik niet helemaal. Ik typ bovenin het word document het ID en dan selecteer ik dat ID en geef het een bladwijzernaam? En hoe kan ik het wordveld Record overslaan invoegen? En wat zijn: "de benodigde samenvoegvelden"?

Ik ga ervan uit dat de kolommen in Excel een naam hebben op rij 1.

Correct

Iedere keer als je de ID wijzigt moet je de bladwijzer opnieuw aanbrengen.

Suc6,

Alvast bedankt voor je hulp maar ik krijg het nog steeds niet voor elkaar.

Ik heb dit ooit zo wel eens aan de praat gekregen, maar om onduidelijke reden lukt het nu niet en zie ik de oplossing even niet.

Bijlagen

Ik krijg het ook zo niet aan de praat maar het is wel precies wat ik bedoel!

Mvgr,

Gerben

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan