• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel interactieve planning maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rensje

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2008
Beste,
Na uren op internet te hebben gezocht naar een juiste oplossing, is het mij nog steeds niet gelukt...
Momenteel ben ik bezig met het maken van een "interactieve" jaarplanning.
Ik wil hierin graag meerdere voorwaarden verwerken, zodat bepaalde werkzaamheden niet tegelijkertijd gepland kunnen worden.
De volgende formule heb ik gemaakt in "voorwaardelijke opmaak".
Naamloos.png

Nu wordt de formule op deze manier uitgevoerd:
als D80>0 dan wordt D74 rood
als D81>0 dan wordt D75 rood
etc.
Ik wil dus graag als ik in D80 een >0 invul dat D74, D75, D76, D77 allen rood worden en dat ik deze formule kan kopiëren naar de rest van de kolommen in de rij.
Als ik D80 absoluut maak met: =$D$80 dan werkt de formule zoals ik wil. Wanneer ik de formule kopieer naar de rest van de kolommen in de rij tot het eind van het jaar dan reageren de hele rijen: 74, 75, 76, 77 enkel op D80 en kleuren het gehele jaar rood bij D80>0.

Elke voorwaarde per kolom gaan verwerken is absoluut geen optie, dan ben ik in 2020 nog niet klaar.
Is er een manier waarop ik dit werkzaam kan krijgen of wil ik iets wat simpelweg onmogelijk is in excel?

Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb verwoord....:o

Beste Rensje

Je kan voorwaardelijke opmaak ook kopiëren en plakken door:
Te kopiëren en dan via plakken speciaal, voorwaardelijke opmaak aanvinken en op OK te klikken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan