• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel ja/nee

Status
Niet open voor verdere reacties.

112remco112

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2011
Hallo,

Ik ben op zoek naar een functie waarbij je 'ja of nee' kan klikken en waardoor (als je erop klikt) er helemaal links (bij a) er van standaard nee naar ja gaat. Kan iemand mij hierbij helpen?

Laatst bewerkt:
Deze functie heet: Data Valideren
Als je iets anders bedoeld......dan graag een voorbeeldje, met duidelijke uitleg.

Nou toch niet. VenA als ik dat vinkje aan klik dan wordt alles aangevikt, hoe fix ik dit? ik wil zegmaar meerdere vakjes onderelkaar,

Zie de tweede zin van @Ad Becude

Anders wordt het gokwerk van wat je wil:d

oke hier komt het:

antwoord: Leeg Vinkje:
ja V
nee
ja V

zoiets, snap je dat?

nee, want dit is het omgekeerde van wat je eerder vroeg!

Gewoon jouw bestandje ontdaan van gevoelige info hier uploaden. Werkt een stuk makkelijker om tot een oplossing te komen.

en wat heeft dit bestandje met jouw vraag te maken? Probeer het in de sheet eens duidelijk aan te geven. Ik zie nergens iets van een antwoord of een vinkje.

dat ja/nee moet vanaf A3 beginnen en dat gaat door tot A200. En zegmaar zo'n vinkvakje bij E3, stel je vinkt bij E96 hem aan dan moet A96 Ja worden anders is hij gewoon nee. Is dit een mogelijkheid voor?

Maak de tekstkleur van de cellen in kolom E wit. Kopieer het vinkje naar de volgen rij. Rechtsklik op het vinkje en selecteer besturingselement opmaken. Kies het tabje besturingselement en zet in koppeling met cel naar welke cel er verwezen moet worden. De formule in kolom A verwijst naar het resultaat in kolom E.

Zie rij 96 wat er gebeurt als je de tekstkleur niet op wit zet.

Bijlagen

Dit moet zegmaar van 3 t/m 200 en ik probeer het al een paar keer met ctrl-c ctrl-v en dan werkt het niet. Kan dat ook op een andere manier?

ja dit moet zo'n 200 keer. En wat werkt er niet aan ctrl-c ctrl-v? Werkt bij mij prima.

Wat denk je zelf? :evil:

Je geeft nagenoeg geen antwoord, probeert volgens mij zelf niks en wil dat het pasklaar aangeleverd wordt? succes verder.

Ik heb het zelf probeert, maar als ik dan iets aanvink dan gaat er ipv 1 vinkje ALLES. Dus ja, als jij zegt dat je het in 1 keer goed krijgt, waarom kan je dan mij dat niet toesturen?

Remco,
stuur het bestandje nog eens door.
ik krijg de andere niet open
Groeten plongske

Bekijk deze geheel andere oplossing eens.
Dubbelklik in kolom E voor het verschijnen van een vinkje
Dubbelklik nogmaals en het vinkje is weer weg.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan