• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel Kalender Weeknummers / weken

• Onderwerp starter Onderwerp starter mt91
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mt91

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 dec 2016
Goedemorgen,

Ik dien een jaarkalender te maken (in Excel) waarin acties zichtbaar zijn per week (niet per dag).

Nu heb ik al verschillende standaard formats van Excel gebruikt, maar ik krijg het niet voor elkaar om het zo te krijgen als ik wil (zie excelbestand/bijlage)Bekijk bijlage Voorbeeld Kalender zonder formule.xlsx.

Mijn doel is dat ik niet elk jaar zelf moet invullen welke datum bij welke week hoort, maar wanneer ik 2017 in 2018 verander, dat de weken incl. data meeveranderen. Wie heeft hier een goede formule voor?

Ik hoop dat mijn vraag zo duidelijk is.

Hopelijk kan iemand mij helpen. Alvast dank.

Gr.

In B3:
Code:
=TEKST(DATUM($A$1;1;1)-WEEKDAG(DATUM($A$1;1;1))-ALS(WEEKDAG(DATUM($A$1;1;1))<6;5;-2)+B2*7;"dd-mmm")&" t/m " &TEKST((DATUM($A$1;1;1)-WEEKDAG(DATUM($A$1;1;1))-ALS(WEEKDAG(DATUM($A$1;1;1))<6;5;-2)+B2*7)+5;"dd-mmm")
En doortrekken naar rechts.

Laatst bewerkt:
In B3:
Code:
=TEKST(DATUM($A$1;1;1)-WEEKDAG(DATUM($A$1;1;1))-ALS(WEEKDAG(DATUM($A$1;1;1))<6;5;-2)+B2*7;"dd-mmm")&" t/m " &TEKST((DATUM($A$1;1;1)-WEEKDAG(DATUM($A$1;1;1))-ALS(WEEKDAG(DATUM($A$1;1;1))<6;5;-2)+B2*7)+5;"dd-mmm")
En doortrekken naar rechts.

Hi Gijstbert, bedankt voor je snelle reactie. Als ik dat doe en op enter drukt geeft hij een foutmelding (zie bijlagen). Kalender 1.PNGKalender 2.PNG

Je hebt dus de engelstalige formule nodig.
Code:
=TEXT(DATE($A$1,1,1)-WEEKDAY(DATE($A$1,1,1))-IF(WEEKDAY(DATE($A$1,1,1))<6,5,-2)+B2*7,"dd-mmm")&" t/m " &TEXT((DATE($A$1,1,1)-WEEKDAY(DATE($A$1,1,1))-IF(WEEKDAY(DATE($A$1,1,1))<6,5,-2)+B2*7)+5,"dd-mmm")

http://nl.excel-translator.de/translator/

Laatst bewerkt:
Misschien heb je hier iets aan.
Ik vind het gebruik van formules voor een 1-jaarlijkse aktie niet erg voor de hand liggend.

Bijlagen

Bedankt voor jullie reacties, het is gelukt super!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan