• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel Kasboek!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fnaticnl

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2008
Hallo mensen,
Begin maart ga ik op mij zelf houden en ik wil graag via de computer met Excel mijn financiien bijhouden. Mijn inkomsten en uitgaven.

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij alsjeblieft te helpen een makkelijke, en simpel kasboekje te maken die makkelijk bij valt te houden over wat ik uit geef en mijn inkomsten? Met boodschappen, salaris, huishouden, kapper, verzorging etc etc.

Ik heb geen rijbewijs en een auto dus dat hoeft er niet tussen te staan.

Met vriendelijke groet,

Laatst bewerkt door een moderator:
Kom op,

ALs je op je zelf gaat wonen moet je ook een beetje initiatiefrijk zijn en kun je makkelijk een kasboekje inelkaar zetten hoor ;)

Gewoon een excelletje maken met 2 kolommen, 1 de inkomsten, 2 de uitgaven.

dmv van een SOM functie laten optellen en je ziet meteen de stand van zaken.

Ja, alleen ik zoek een simpel voorbeeldje, zou iemand die voor mij kunnen maken? want ik snap niks van excel. Als ik mijn inkomsten en uitgaven intik wil ik gewoon de totaal zien en dan met datum erbij en dingen zoals; boodschappen, telefoon, huishouden, verzorging, rekeningen, salaris :)

heel bedankt! mag ik nog een ding vragen? als ik iets bij mijn inkomsten zet dan komt het niet bij inkomsten totaal te staan. Maar uitgaven komt er wel te staan als ik 300 huur doe en boodschappen 12 dan staat er -312. doe ik 100 euro inkomsten dan veranderd er niks.
Zou je misschien uit kunnen leggen hoe dit kan?

Groeten

Hier is een voorbeeldje voor u, maar zonder dienst naverkoop.

Cobbe

Laatst bewerkt:
bij mij telt jij wel goed door.

Heb 'm niet zelf gemaakt trouwens.

Hey mensen, het is gelukt. Bedankt.
Ik heb mijn eigen inkomen en uitgaven veranderd en hij trekt af en telt prima op :)

Bedankt!!

Goed dat je een werkend bestandje hebt ;)

Maar nu begint het interessante werk pas. Probeer eens wat te veranderen aan de layout (op een kopie van het bestand) en zie wat de gevolgen zijn. Probeer wat andere functies uit, of extra dingetjes die je er zou in willen hebben. Bijvoorbeeld een top 5 van grootste uitgavenposten. Of een taartdiagram met daarin de uitgavenposten zodat je kan zien waar al die zuur verdiende centjes naartoe gaan (en misschien wat besparen zo :eek:)

Of maak een opsplitsing naar bankrekening - portefeuille - zichtrekening - etc.

Pas op die manier ga je stelselmatig beter met Excel om kunnen.

Heb je vragen, dan stel je ze maar in een nieuwe topic. Succes ermee!

Wigi

Hoi wigi, zou je mij uit kunnen leggen hoe ik deze taartdiagram en de top 5 van uitgaven kan maken?

Moet ik daarvoor mijn excel bestand opsturen?

Ik hoor het wel

Groeten,
Vinnie

Goed dat je een werkend bestandje hebt ;)

Maar nu begint het interessante werk pas. Probeer eens wat te veranderen aan de layout (op een kopie van het bestand) en zie wat de gevolgen zijn. Probeer wat andere functies uit, of extra dingetjes die je er zou in willen hebben. Bijvoorbeeld een top 5 van grootste uitgavenposten. Of een taartdiagram met daarin de uitgavenposten zodat je kan zien waar al die zuur verdiende centjes naartoe gaan (en misschien wat besparen zo :eek:)

Of maak een opsplitsing naar bankrekening - portefeuille - zichtrekening - etc.

Pas op die manier ga je stelselmatig beter met Excel om kunnen.

Heb je vragen, dan stel je ze maar in een nieuwe topic. Succes ermee!

Wigi

Er gaat blijkbaar iets mis met de upload, weet ook niet goed waarom.

Ik zie dat je online bent. Zet je emailadres hier even, en haal het daarna weer weg. Ik zal een seintje geven als ik het overgenomen heb. Dan stuur ik de file zo wel.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan