• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel kenners?

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertgc

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2008
Berichten
10
in excel verlies ik mijn hyperlinks op een tabblad wanneer er een regel wordt toegevoegd in het tabblad, weet iemand hoe ik dit kan vermijden ?
 
in excel verlies ik mijn hyperlinks op een tabblad wanneer er een regel wordt toegevoegd in het tabblad, weet iemand hoe ik dit kan vermijden ?
Welkom bij de Helpmij!

Welke Excel versie gebruik je?
Ik heb zojuist in Excel 2003 wat testjes gedaan en de link blijft keurig intact na het invoegen van regels ervoor en / of erna.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Geert,

Aanvullend op Pasja:
Hoe voeg jij ene regel toe?
Hoe heb je hyperlinks gemaakt?
Staat herrekenen op handmatig? (Dit zou niets moeten uitmaken overigens)

Doe anders eens een voorbeeldbestandje zonder gevoelige info.

Richard
 
Richard

ik voeg een regel in door links op de balk te gaan staan op een regel, rechter muisknop, invoegen regel.

ik voeg even een voorbeeld bij van de links.

Ik vindt alleen niet hoe ik een document kan invoegen.

mail mij even en dan stuur ik jouw mijn file eens door.

geert.coopman@uptimise.com
 
Gewoon de paperclip gebruiken als je een reactie post. Kijk in het grijze gedeelte boven waar je aan het typen bent als je een bericht post.
 
Ik heb een klein filetje gemaakt.

de hyperlink op tabblad 1 verwijst naar hyperlink op tabblad 2.
indien je nu in tabblad 1 op rij 4 gaat staan en je voegt enkele regels in, dan zal je merke indien je de link op tabblad 2 gebruikt de verwijzing naar B5 zal blijven .
Ik zou de hyperlink willen mee verplaatst zien naar de hyperlink op tabblad 1


Geert
 

Bijlagen

  • test map hyperlink.xls
    17,5 KB · Weergaven: 32
De enige manier die ik ken om een hyperlink vast naar een bepaalde cel te laten wijzen en niet naar een cellocatie, is de volgende:
  • selecteer de cel waarnaar je wilt linken
  • geef de cel een naam door links bovenin waar nu de cellocatie staat een unieke naam te typen
  • maak de hyperlink naar de naam die je net aan de cel gegeven hebt

Nu zal de hyperlink altijd naar die ene cel verwijzen, ongeacht waar je die naartoe verplaatst.


Gr. Remco
 
Remko

kan je een voorbeeldje maken hoe je de verwijzing maakt naar de naam van de cel.

Een cel benoemen gaat, maar als ik buj de hyperlink de cel moet invullen aanvaard excel hier geen tekst


Geert
 
Hartelijk bedankt voor de oplossing van het probleem

groeten Geert:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan