• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel kijken naar meerdere tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Killerman1991

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2015
Ik heb het volgende probleem:

Ik heb 2 tabbladen, maar weet niet hoe ik de code moet aanpassen zodat hij ook naar tabblad medewerker 2 gaat kijken

Dit is de code voor 1 tabblad nu moet hij dus zowel naar tabblad medewerker 1 als naar tabblad medewerker 2 kijken. Wanneer in deze waarde voldoet in 1 van de 2 tabbladen moet hij een V geven.
Code:
=ALS(SOMPRODUCT(('Medewerker 1'!$C$3:$C$500='Medewerker 1'!$A$26)*('Medewerker 1'!$D$3:$D$500=$B$2)*('Medewerker 1'!$G$3:$G$500=$D$2))>0;"V";"X")

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Killerman,

Ik denk dat je het beste de formule op beide werkbladen toepast, en de resultaten vergelijkt of ze aan de voorwaarde voldoen. zijn ze beide >0 ;"V";"X")
Als je het zo niet wilt, stel ik voor om een voorbeeldje te posten.

Ja daar ben ik nu dus ook mee bezig maar het liefste had ik het in 1 cell

Code:
=ALS(SOMPRODUCT(('Medewerker 1'!$C$3:$C$500='Medewerker 1'!$A$26)*('Medewerker 1'!$D$3:$D$500=$B$2)*('Medewerker 1'!$G$3:$G$500=$D$2))>0;"V";"X")
Code:
=ALS(SOMPRODUCT(('Medewerker 2'!$C$3:$C$500='Medewerker 2'!$A$26)*('Medewerker 2'!$D$3:$D$500=$B$2)*('Medewerker 2'!$G$3:$G$500=$D$2))>0;"V";"X")

Dat deze 2 samen zijn in 1 cell

Ja mijn excel bestand is te groot om te posten. Maar mijn uitleg is vrij duidelijk toch?

Maar mijn uitleg is vrij duidelijk toch?

Ik vraag niet om een bestand, maar om een voorbeeldje, maar als het voor u te veel werk is om een voorbeeldje te posten waar meerdere mee aan de slag kunnen, houd het voor mij op.
succes

Het voorbeeld is als volgt:

Je hebt 2 tabbladen die identiek zijn, hierin komt in kolom C te staan om welke machine het gaat. bijv weegautomaat. In kolom D komt te staan wat er gebeurd bijv stofzuigen. In kolom G staat een omschrijving bijv aanvoermodule

Dan heb ik een 3de tabblad die als checklist gebruikt wordt. deze lijst moet kijken of bij weegautomaat de aanvoermodule gereinigd is en op welke manier.

In kolom a staat welke machine het is bij weegautomaat, in kolom B staat wat er gebeuren moet volgens de richtlijnen bijv stofzuigen en in kolom D staat de omschrijving bij aanvoermodule.

Wanneer aan deze voorwaarden voldaan is in 1 van de 2 tabbladen moet hij in kolom E een V geven en wanneer niet aan deze voorwaarden voldaan is een X

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan