• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel kijkt naar verkeerde locatie voor personal

• Onderwerp starter Onderwerp starter vrouw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hoi,

Omdat er een nieuwe versie van Excel op mijn PC kwam(was 2003 en is 2007 geworden) heb ik mijn macro`s bewaard dmv de file personal.xls te verplaatsen naar een map op een ander schijf.
Inmiddels is de andere versie geïnstalleerd en heb ik de personal.xls verplaatst naar C:\Users\vrouw\AppData\Roaming\Microsoft\Excel\XLSTART.

Echter als ik nu een macro wil draaien kijkt die steeds naar de andere locatie op de andere disk waar de personal niet meer staat natuurlijk.:confused:
Als ik in de VBA editor kijk zie ik daar wel de personal.xls staan.
Is er ergens een verwijzing in Excel waar een verwijzing staat waar Excel naar moet kijken voor de de personal.xls?

Klopt gedeeltelijk. Er staat nog een beetje meer in. Zelf was ik in eerste instantie ook afgehaakt omdat het lijkt dat je het bestand moet plaatsen in de door jouw genoemde map. Maar als je iets verder leest staan er nog wat opmerkingen die jou verder kunnen helpen (Was iig mijn gedachte)

Je kan natuurlijk ook even de code uit jouw personal.xls hier plaatsen. Misschien dat er daar iets niet helemaal goed staat.

Mijn personal.xls bestaat uit heeel veel macro`s.
Lijkt me niet verstandig om die hier te plaatsen.

De opmerkingen(engels:o) begrijp ik zo 1-2-3 niet.
Daarmee bedoel ik dit stukje:(als dat tenminste iets is waarmee ik het probleem kan oplossen)
Also, you can use the enviromental variable %APPDATA% to get the base of the folder – for instance the path “%APPDATA%\Microsoft\Excel\XLSTART\” would reach the correct folder in most cases. If not, try replacing %APPDATA% with %LOCALAPPDATA%. For instance, just typing %appdata% at the start prompt opens the explorer at Documents and settings/username/application data”. Handy!

Laatst bewerkt:
Zelf had ik geen personal file dus maar wat gedaan. De locatie is volgens mij goed: C:\Users\VenA\AppData\Roaming\Microsoft\Excel\XLSTART alleen moet je het bestand even omzetten naar personal.xlam.

Ik heb er wat simpele code ingezet om het te testen en het lijkt te werken.
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    MsgBox "Hallo: " & Environ("UserName") & " Welkom bij Excel"
End Sub

Als ik excel open krijg ik een welkomstberichtje en het bestandje heet map1. Dus lijkt allemaal goed om een personal op te starten.

Als het heel veel macro's zijn is het verstandiger er een invoegtoepassing van te maken. Die kun je plaatsen waar je zelf wilt.

Edit:
Zie net dat VenA dat ook al heeft genoemd.

Laatst bewerkt:
Ik begrijp het niet zo goed, sorry hoor.:o

Maar als ik(op een andere pc) in excel een nieuwe macro maak met de recorder en die dan opsla in de persoonlijke werkmap dan word er een bestand gemaakt in
C:\Users\vrouw\AppData\Roaming\Microsoft\Excel\XLSTART
Dat bestand heet dan PERSONAL.xlsb

In die PERSONAL file staan dan ook al mijn macro`s die ik gebruik dmv knoppen in mijn werkbalk.

Een invoegtoepassing is eigenlijk niks anders dan een document waarin je al je functies hebt staan. Deze sla je dan op als Excel-invoegtoepassing (*.xlam)
Dat bestand kun je plaatsen waar je maar wilt. Deze invoegtoepassing kun je vervolgens aan Excel toevoegen en heb je alle functies voorhanden.

Dat toevoegen gaat via Bestand / Opties / Invoegtoepassingen / Start / Bladeren.
Zoek dan je .xlam op en dubbelklik erop.
Vanaf dat moment heb je in ieder bestaand en nieuw te maken Excel document alle functies en subs voorhanden die in de invoegtoepassing staan.

Ik heb in dat personal allemaal modules staan waar dan de macro`s in opgeslagen zijn zeg maar.
Heb ik dat dan niet goed gedaan en moest ik daar dus(voor iedere macro) een aparte invoegtoepassing voor maken? Dat is toch veel omslachtiger.

Alle modules en macro's kunnen in 1 document staan waarvan je dan een invoegtoepassing maakt.

Alle modules en macro's kunnen in 1 document staan waarvan je dan een invoegtoepassing maakt.

Alle macro`s staan staan in 1 document(personal.xls) maar als ik rechtsklik op een module kan ik alleen importeren.(snap niet erg hoe ik er dan een invoegtoepassing van kan maken)

Toch maar even antwoord geven op #4 Wat staat er in jouw modules welke je elke keer wil openen als je excel start.

Het bestand personal.xls kun je vanaf Office 2007 opslaan als Excel invoegtoepassing (*.xlam).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan