• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel klantenbestand Hotel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bersaglio

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2009
Goedemiddag,

Voor een klein hotel ben ik een tijdelijk klantenbestand aan het maken.
Dit ben ik aan het doen in Excel, maar mijn vraag is of iemand een voorbeeld heeft waarin ik verder kan werken?

Gaat om type kamer, hoevaak men is geweest, naw gegevens, emailadres etc.

Ik kan aardig met Excel overweg, maar er zit toch veel meer achter dan ik dacht.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Bersaglio

Je zou met Access aan de slag moeten gaan...
In een spreadsheet zal ongetwijfeld lukken, maar is dat wat je wil?
Alle gegevens in 1 sheet?

Moet het een reserveringssysteem worden?

Bedankt voor je reactie Solaris.
Op één pagina hoeft niet. Ik wil vooral dat het een naslagwerk is waar ik latergegevens uit kan halen. Tevens moet het makkelijk zijn om te checken of mensen al eerder geweest zijn..

Per kamer wil ik zien hoevaak hij bezet is etc.

Kan dit in Excel, zoja, hoe kan ik dit aanpakken?

Alvast bedankt

Plaats een klein xls bestandje met hoe je het eruit wilt hebben zien.
Dit vergroot de kans om tot een oplossing te komen en voorkomt een hoop spraakverwarring.

O dus eigenlijk een sheet (kan meerdere tabbladen bevatten) met historische gegevens van het reserveringssysteem. En of dat laatste nu een programma is of een kladje in het reserveringen boek doet er op dit moment weinig toe.
En popipipo heeft gelijk, post eens een opzetje!

Laatst bewerkt:
Nogmaals erg bedankt voor jullie reacties.

Het bestand dat ik nu heb, heb ik niet bij de hand.
Heb enkel nog de bovenste regel vergrendeld en een aantal punten op deze regel gezet zoals: datum, hotelkamertype, betaalde prijs, aantal nachten, initialen, achternaam, adres, huisnummer, postcode, provincie, land, telefoonnummer, email, aantekening.

En dan per regel de klant.

maar zo kom ik niet tot een goed systeem, ik wil ook kunnen zoeken. (en dan niet alleen met ctrl F). Of dat als ik een klant invoer, dat ik meteen zie dat hij al eerder is geweest..

Alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan