• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel klapt eruit

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacco beniest

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2003
bij verschillende documenten klapt excel eruit
de excel bestanden staan gedeelt dat er meerdere mensen tegelijk er aan kunnen werken!
dat doet hij als je een bewerking doet in de werkmap.

dit heb ik al geprobeerd:
rechten aangepast.
computer opnieuw opgestart
bestanden gekopieerd en hernoemd

heeft iemand een idee hoe je dit kan oplossen

Wat is de exacte foutmelding (nr/omschrijving) waarmee ie er uitklapt?
Doet ie dat bij iedereen of alleen bij enkele personen c.q. pc's?

jammer genoeg geeft hij geen fout melding de mensen die het moeten gebruiken werken op een terminal server
er uit vliegen doet hij bij iedereen

Laatst bewerkt:
scan deze bestanden eens op virussen, misschien dat deze besmet zijn...

groeten

hmmm
dan is het wel raar....
dan zou je 's een keer op spyware kunnen scannen met hitman. en als je dan nog niks vind, dan weet ik het niet meer!!!

groet vink

Men werkt via een terminal server; is de centrale Excel-installatie mogelijk corrupt geraakt?
Misschien kan dit je verder helpen (uit de help van Excel):

Mijn Office-programma wil niet starten.
Het Office-programma of de component is misschien niet geïnstalleerd, is misschien verwijderd of er ontbreken misschien bestanden die noodzakelijk zijn voor de uitvoering. Klik op voor informatie over het installeren van een Office-programma of een van de componenten.
Als u een gedeeld Office-programma, zoals de Vergelijkingseditor, hebt verwijderd en opnieuw hebt geïnstalleerd en daarna een foutbericht ontvangt dat aangeeft dat het programma niet is gevonden wanneer u het probeert uit te voeren, is het programma misschien niet juist geregistreerd. Voer de volgende stappen uit om het gedeelde programma op de juiste manier te registreren.

1 Klik in het menu Start van Windows op Uitvoeren.
2 Typ in het vak Uitvoeren het pad naar het Setup-programma van Microsoft Excel of Microsoft Office (u vindt dit op de cd-rom of op het netwerkstation van waaruit u de installatie hebt uitgevoerd) gevolgd door /y /r.

Typ bijvoorbeeld d:\Setup /y /r.

3 Klik op OK.

Opmerking In Windows NT Workstation 3.51 klikt u op Starten in het menu Bestand in Bestandsbeheer. Typ in het vak Opdrachtregel het pad naar het installatieprogramma gevolgd door /y /r.

Anders zou je eens op http://www.cpearson.com/excel/StartupErrors.htm kunnen kijken. Wellicht vind je daar een oplossing voor het probleem.

het probleem doet zich niet voor als je het opstart maar als je een bewerking doet bijvoorbeeld 20 regels verwijderen (niet leeg halen)

Gedeelde bestanden Excel

Wij kennen dit probleem ook. We hebben grote excel bestanden die door veel mensen gebruikt worden. Eens in de zoveel tijd zijn we niet meer in staat om het bestand te openen. Ik heb het idee dat het komt doordat de gebruikersadministratie corrupt raakt.

De enige oplossing die ik ken is het opnieuw aanmaken van het bestand obv een oude backup.

Wat je overigens ook vaak ziet is dat gebruikers actief staan in de lijst gedeelde bestanden terwijl de datum reeds voorbij is. Zo kan één gebruiker drie keer in de lijst staan met verschillende data terwijl hij wel 's avonds netjes afsluit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan