In Excel 2003 kan je via Menu extra - opties – tabblad kleur één of meerdere kleuren van het Excel document wijzigen.
Kan dit ook met Excel 2010? ik kan dit niet meer vinden.
Ik heb namelijk 274 rijen om en om opgemaakt , alle rijen met een oneven nummer hebben een achtergrondkleur Geel en alle rijen met een even nummer achtergrondkleur Wit.
Nu wil ik de achtergrondkleur van alle rijen met een oneven nummer snel veranderen van Geel naar Blauw
Nu gebruik ik de volgende macro om de rijen op te maken:
Nu heb ik met deze macro maar de keuze uit 56 kleuren, als ik het getal 19 verander in 23 heb ik ook om en om Blauw Wit, maar is dit net niet de het Blauw wat ik zoek.
Daarom zou het leuk zijn als ik op de eerder omschreven manier maar dan in Excel 2010 de kleuren kan aanpassen.
Nog mooier zou zijn als er een macro bestaat die het zelfde doet als de macro hier boven, maar dan met de mogelijkheid te kiezen uit alle Excel 2010 kleuren.
Heeft iemand een idee?
Kan dit ook met Excel 2010? ik kan dit niet meer vinden.
Ik heb namelijk 274 rijen om en om opgemaakt , alle rijen met een oneven nummer hebben een achtergrondkleur Geel en alle rijen met een even nummer achtergrondkleur Wit.
Nu wil ik de achtergrondkleur van alle rijen met een oneven nummer snel veranderen van Geel naar Blauw
Nu gebruik ik de volgende macro om de rijen op te maken:
Code:
Sub Opmaak()
Range("A2:AW275").Select
Dim Counter As Integer
'Voor elke rij in de huidige selectie...
For Counter = 1 To Selection.Rows.Count
'Typ hieronder = 1 als de rij een oneven nummer is (binnen de selectie)...
'Typ hieronder = 0 als de rij een even nummer is (binnen de selectie)...
If Counter Mod 2 = 0 Then
'Stel de celkleur in (kleur 2 voor oneven en kleur 19 voor even nummers).
Selection.Rows(Counter).Interior.ColorIndex = 19
End If
Next
'Voor elke rij in de huidige selectie...
For Counter = 1 To Selection.Rows.Count
'Typ hieronder = 1 als de rij een oneven nummer is (binnen de selectie)...
'Typ hieronder = 0 als de rij een even nummer is (binnen de selectie)...
If Counter Mod 2 = 1 Then
'Stel de celkleur in (kleur 2 voor oneven en kleur 19 voor even nummers).
Selection.Rows(Counter).Interior.ColorIndex = 2
End If
Next
Range("A1").Select
End Sub
Nu heb ik met deze macro maar de keuze uit 56 kleuren, als ik het getal 19 verander in 23 heb ik ook om en om Blauw Wit, maar is dit net niet de het Blauw wat ik zoek.
Daarom zou het leuk zijn als ik op de eerder omschreven manier maar dan in Excel 2010 de kleuren kan aanpassen.
Nog mooier zou zijn als er een macro bestaat die het zelfde doet als de macro hier boven, maar dan met de mogelijkheid te kiezen uit alle Excel 2010 kleuren.
Heeft iemand een idee?