• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel "knop" als een plaatje in een tekstvak plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

CasperEx

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2013
Berichten
78
Beste forumleden,

Weet iemand of het mogelijk is een willekeurge excel "knop" (bijvoorbeeld de "bold" knop of de knop voor de "voorwaardelijke opmaak" of welke knop dan ook) als een plaatje in een tekstvak te plaatsen?

Ik ben heel benieuwd. Heb op internet niets kunnen vinden

Alvast bedankt voor de hulp!

CasperEx
 
In een tekstvak kan, zoals de naam al zegt, alleen tekst.
Of bedoel je soms een cel in het werkblad?
 
Nee, helaas

Om even de achtergrond kort toe te lichten: Ik verzorg een excelcursus voor dummies. Om niet iedere keer weer iedereen iedere knop aan te moeten wijzen wil ik graag een plaatje van zo'n knop bij een stukje verklarende tekst plaatsen

Dus het moet wel echt op elkaar lijken
 
Ja, top!!

Heb er een paar opgezocht en toegevoegd aan mijn document. Ziet er meteen een stuk professioneler uit. Dank je wel!

En toch nog een vraag: Hoe krijg jij dat plaatje met dat deel van het tabblad zo mooi voor elkaar?
 
Daar gebruik ik het standaard Windows Knip programma, Snipping Tool, voor.
 
Helemaal geweldig!! Ook het knippen gaat helemaal goed en geeft net die extra uitstraling aan het geheel (en minder uitlegwerk straks op de cursus) :)

Bedankt voor de hulp!!
 
Graag gedaan en succes met de cursus :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan