• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel kolom aanvullen tot laatste rij andere sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

autoweek

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2011
Beste helper,

Ik heb de volgende VBA code die naar de laatste regel van "Registratie cannelure" kijkt en vervolgens in de andere sheet "Query cannelure" de formule tot deze laatste regel op basis van de sheet "Registratie cannelure" door kopieert naar beneden.
Het probleem is nu je deze code alleen maar kan gebruiken per kolom, ik kan geen range aangeven voor kolom AtmY. Ik wil dat de macro dit voor meerdere kolommen tegelijk doet in de sheet Query cannelure.
Hoe doe ik dit?

Sheets("Registratie cannelure").Select
Cells(1, 2).Select
Selection.ListObject.QueryTable.Refresh BackgroundQuery:=True
Selection.ListObject.QueryTable.Refresh BackgroundQuery:=False

Application.CutCopyMode = True
Sheets("Query cannelure").Select
Range("A2").Copy
Sheets("Registratie cannelure").Select
lastrow = Range("A65536").End(xlUp).Row
Sheets("Query cannelure").Select
Range("A3", "A" & lastrow).PasteSpecial Paste:=xlPasteFormulas, Operation:=xlNone, SkipBlanks:=True
Application.CutCopyMode = False
Cells(1, 1).Select

Mvg,
Ralf

Ralf,

Je kopieert alleen cel A2 met Range("A2").copy.
Als je meer kolommen wil kopiëren probeer dan eens Range("A2:G2").copy voor het kopiëren van de eerste zeven kolommen.
Hierdoor worden meerdere kolommen voor kopiëren klaar gezet. De rest van de VBA kun je zonder problemen zo laten.

Veel Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan