• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel kolom optellen per pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

tbm69

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2008
Goedemorgen! Ik heb een hele lange lijst met getallen en die wil ik per pagina opgeteld hebben, maar ook doortellen. Is dit in Excel mogelijk dmv een simpele instelling, of moet ik dat per pagina gaan optellen?

vb:
pagina1
1
2
3 Totaal = 6

pagina2
4
5
6 Totaal = 21

pagina3
7
8
9 Totaal = 45

de standaard "SUM" (engelse versie) / "SOM" (nl) functie kan meerdere ranges over meerdere pagina's optellen

=sum(pagina1!a1:a3 ; pagina2!a1:a3) etc

Ik zie dat ik beetje onduidelijk was. Het is maar 1 excel pagina, maar als ik hem af ga drukken worden het er 58 papieren :)

Vandaar dus misschien een betere uitleg, ik heb 1 kolom die van A1 t/m A2415 loopt. Ik heb een totaalbedrag al opgeteld door =SOM(A1:A2415) te doen, maar met afdrukken zou ik dat per afdrukpagina nog opgeteld willen hebben.

Is zoiets mogelijk of moet ik dat met de hand doen op de plaatsen waar ik de stippellijntjes zie waar de afdrukgedeeltes ophouden?

met de hand is wel veruit het makkelijkst als je de layout al hebt. Volgens mij zijn er wel enkele (commerciele) modules die dit doen, maar volgens mij niet standaard (maar ik werk met 2000 en 2003 dus mogelijk latere versies die hier wel in voorzien)

Of met subtotalen in de hulpkolom

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi Hoi

Dank je voor alle reacties. Excel is slimmer als ik dacht. Ik heb het nu uiteindelijk gedaan op deze manier:

- afdrukvoorbeeld gemaakt waardoor ik de paginabreuken kon zien (Stippellijntjes)
- optelling gemaakt in veld C40 =SOM(A1:A40)
- op de 2e "pagina" op veld C80 =C40+SOM(A41:A80) (waarbij C40 het toaal was van "pagina" 1)
- dit veld kopieren en telkens op veld C120, C160, C200 enz geplakt, excel telt keurig netjes door en verhoogd de getallen

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan