• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel kolom overslaan

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bokx
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Bokx

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2009
Beste mensen kan iemand mij helpen

Ik ben bezig met een bestandje om het gemiddelde aantal FTE uit te rekenen per maand. Voor iedere maand staat er een aantal FTE en een bedrag. Nu zou ik graag in het licht blauwe vak een maandnummer aan willen klikken waarna in het gele vak het gemiddeld aantal FTE verschijnt. Het lastige eraan is dat de kolommen niet naast elkaar liggen, maar telkens 1 kolom ertussen.

Normaal gesproken werk ik met de 'als' formule, maar aangezien het 12 maanden betreft kom ik hier niet mee toe. Ik heb ook al gepoogd iets met macro's/VBA te doen, maar daar kom ik niet aan uit. In het bijgevoegde bestandje ben ik al bezig geweest met macro's/vba.

Alvast bedankt voor de moeite,

Bijlagen

Beste Bokx,

Je was er bijna met die hulpkolom. Zie bijlage. Dat lijkt mij wel de makkelijkste methode. Een andere methode is je tabel anders opbouwen.
De macro's kun je dus uitvegen.

Algemene tip: Vermijd het samenvoegen van cellen.

Richard

Bijlagen

Mijn suggestie:

=SOMPRODUCT((B2:Y2="FTE")*(B3:Y4)*(B1:Y1=A3))/RIJEN(B3:Y4)

Beste mensen

Bedankt voor de reacties en geboden oplossingen!
Ik zal de vraag op opgelost zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan