• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel kolom vergelijken met directory

Status
Niet open voor verdere reacties.

phillip

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2007
Berichten
84
Hallo,

Is het onderstaande mogelijk?

In een directory op de PC staan afbeeldingen met een artikelnummer die gelijk is aan het artikelnummer in kolom A. Gezien de hoeveelheid bestanden wou ik al dan niet via Excel een vergelijk maken met welke artikelnummers wel of geen afbeelding hebben. Zo kan ik overbodige afbeeldingen verwijderen en ontbrekende afbeeldingen in kaart brengen.

BV.

Directory Kolom A
c:\MAP\TEST.JPG test.jpg

|Grt
Phillip
 
Thanks Niels,

Ik heb jou opgegeven dir in de code veranderd naar C:\website maar er gebeurt niks. Wat gaat er verkeerd>
 
Iets te snel sorry! De bestanden worden niet uit de map verwijderd. Het document geeft wel aan welke er wel en niet zijn maar overbodige worden nog niet verwijderd.
 
Ik heb een opmerking in de macro staan dat je de (') voor het woord kill weg moet halen.
Lees ook de rest van deze opmerking.
Ik neem geen verantwoordelijkheid voor per ongeluk verwijderde afbeeldingen ;)

Ik heb jou opgegeven dir in de code veranderd naar C:\website maar er gebeurt niks. Wat gaat er verkeerd>
Ik hoop dat je hem verandert hebt in C:\website\


Niels
 
Laatst bewerkt:
:):) Het werkt. En idd weer te snel gelezen:)

Thanks Niels dit is een handig tooltje nu :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan