• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel Kopieeren DMV Macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freakandelerium

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 apr 2011
Goedemorgen,

Ben op zoek naar een macro die een Selectie van cellen Kopieert en plakt onder je selectie waarbij die de ingevulde cellen daaronder doorschuift naar beneden.
Zou helemaal mooi zijn als dit met een knop kan waarbij je zelf niet hoeft te selecteren
bv knop Borst(zie bijlageBekijk bijlage TEST.xls) die bij indrukken het vak Borst + bijhorende info kopieert en daaronder plakt.

Is het ook mogelijk om de bron van de Keuze lijsten op een ander tabblad te zetten ?
Bij bron selecteren kan ik niet switchen tussen tabbladen.

Bvd,

Paul

Het is niet zo moeilijk om een macro te schrijven die de gegevens van bijv. Borst kopieert naar een bepaald bereik, maar mij is niet duidelijk waar je de gegevens precies wilt hebben.

Je kunt verwijzen naar een ander blad bij de keuzelijst.
Selecteer het bronbereik en geef het een naam (Invoegen - Naam - Definiëren)
Verwijs naar dat bereik in de datavalidatie. Bijvoorbeeld =Borst.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Als ik BV een Borst oefening will toevoegen op een bestaande lijst waar de Gegevens onder elkaar staan moet ik nu het borst gedeelde Kopieeren en de andere oefening, rug benen etc verplaatsen en vervolgens borst plakken.
wat ik met de macro wil bereiken is dat er bij elke spiergroep een knopt komt en als ik daarop druk dat het automatisch gebeurd.

Verwijzen naar Naam is gelukt :)

Bedankt voor de reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan