• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel kopieren naar bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harka

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2006
Hallo forum leden,

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een artikel bestand met meerdere artikelen.
Ook hebben wij 8 afdelingen die onze artikelen gebruiken, maar niet alle afdelingen gebruiken de zelfde artikelen.
Iedere afdeling krijgt een Excel bestand met de artikelen die hun gebruiken.

Als er in het artikelen bestand nu iets veranderd moet ik 8 Excel bestanden nakijken wie dit artikel nodig heeft. Met de kans dat je iets over het hoofd ziet. Ook als er een nieuw artikel word toegevoegd moet ik soms 2 keer maar ook wel 6 keer hetzelfde artikel invoeren bij de 6 afdelingen.

Nu mijn vraag,
Is er een mogelijkheid om dit door Excel te laten doen. Dus als er bij een afdeling een “J” staat het artikel met omschrijving (kolom a t/m f) in een Excel bestand zet met de naam van de afdeling.

Voorbeeld: Afdeling 1 heeft Artikel 1, 2 en 3.
Afdeling 2 heeft Artikel 2, 4 en 5.
Afdeling 8 heeft Artikel 1 en 2.

Bekijk bijlage Artikelbestand.xlsx
Ik zet een voorbeeldje met dummy’s erbij.

Met vriendelijke groet,

Harry

Waarom verschillende artikelbestanden per afdeling?

Op basis van jouw beschrijving zou ik kiezen voor 1 artikelbestand met per artikel op welke afdeling dit wordt gebruikt.
Dan kan je filteren bijvoorbeeld dmv een draaitabel.

Ik heb even een heel simpel voorbeeld hoe je dit zou kunnen doen.
Bekijk bijlage Artikelbestand (KL).xlsx

Hallo KristiaanL,

Bedank voor je reactie.

Wij hebben maar 1 artikelenbestand en 8 afdelingen.
En alle 8 afdelingen gebruiken andere artikelen uit de zelfde lijst.
Verder ga ik naar je draaitabel kijken.

Harry

Hallo KristiaanL,

Het voorbeeld van een draaitabel ziet er mooi uit maar is niet van toepassing voor mij.
Het is de bedoeling dat alle 8 afdelingen een eigen Excel bestand krijgen om een bestellijst te maken voor de artikelen die zij nodig hebben.
Deze bestelling moet de afdeling zelf twee keer per dag door mailen naar het magazijn.
Deze lijst moet dus gegenereerd worden uit het artikelen bestand. Deze lijst mogen de afdelingen niet zelf maken.
Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het graag.

Harry

Houd het op 1 bestand en stuur deze met je juiste sortering naar de verschillende afdelingen.

Via dropdownbox in B1 selecteer je de afdeling

Bijlagen

8 macro's lijkt mij een beetje overbodig.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Target.Address = "$B$1" Then
    Cells(2, 9).CurrentRegion.Offset(1).AutoFilter
    Cells(2, 9).CurrentRegion.Offset(1).AutoFilter Split(Target)(1), "<>"
  End If
End Sub

Die opmerking had ik al verwacht maar mijn VBA is niet zo goed.
Bij mij ging het in eerste instantie meer om het principe dan om de uitvoering.

Hallo Allemaal,

Bedankt voor het meedenken.

Ik ga het voorstel van Jan de Vries gebruiken, deze komt het beste in de beurt van wat ik wil bereiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan