• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excel koppelen aan outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikbenjamin

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2003
Hallo,

Ik zou graag willen dat wanneer ik een datum invoer in excel dat er in outlook op de betreffende datum een melding wordt gegeven. Is dit mogelijk? Alvast bedankt.

Grtz. Ikbenjamin

hey,

mmm lastig denk ik heb je ook je vraag in het forum bij outlook gezet? mischien zit daar iemand met het goede antwoord

maar.... in elk geval zal je excel blad open moeten staan om die gegevens te sturen..

mischien is er iemand die het kan koppelen op het moment van invoer en het als Taak of agenda punt kan weergeven

maar je zou ook excel zelf een alarm kunnen laten geven
als die datum is bereikt.

hoe moet ik het zien heb je een rijtje met datum's die
bereikt worden zodat dan de melding wordt gegeven?

hoe meer je verteld hoe beter we kunnen antwoorden.
en oplossingen kunnen bedenken.

Ik heb een paar data ingegeven in excel. Wanneer deze datum is bereikt dan zou er een melding gegeven moeten worden in outlook als taak. Een melding in excel zou ook mogelijk zijn met macro's, maar het zou mooier zijn als deze taak als agendapunt in outlook kom. Ik weet niet of het mogelijk is? In ieder geval nogmaals bedankt voor jullie reactie.

Grtz. Ikbenjamin

Gevonden op de site van www.financieel-management.nl:

Hoe kan ik vanuit Excel een Outlooktaak maken?

Wanneer u een Outlook taak wilt maken die gekoppeld is aan een bepaald Excel bestand, kunt u dit vanuit Excel doen door de knop “Microsoft Outlook-taak maken” (US: Create Microsoft Outlook Task) aan te klikken. Deze knop vindt u op de werkbalk Redigeren (US: Reviewing). Als de werkbalk niet zichtbaar is, klikt u met uw rechtermuisknop op een willekeurige werkbalk en kiest u “Redigeren” (US: Reviewing).
Belangrijk is dat u Outlook geopend heeft en dat u het Excel-bestand heeft opgeslagen. In Outlook wordt nu een nieuwe taak geopend met daarin een snelkoppeling naar het Excel-bestand. Typ in het Onderwerp tekstveld (US: Subject) de naam van de taak. U kunt meer tekst toevoegen naast de snelkoppeling in het tekstgedeelte.Vervolgens kunt u een herinnering instellen met de daarbij behorende datum en tijd. U kiest voor Opslaan en sluiten (US: Save and close).
Als de herinneringstijd is aangebroken, krijgt u een herinneringsvenster waarmee de taak kan worden geopend. Dubbelklik vervolgens op de snelkoppeling om het betreffende Excel-bestand te openen.

Getest met Excel97 en Outlook97 en het werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan