JanDeWilder
Gebruiker
- Lid geworden
- 5 jun 2008
Voor het pré-calculeren van prijsoffertes heb ik een excel document samengesteld, waarbij via allerhande formules (vericaal zoeken, als-dan, rekenfuncties,...) de verkoopdienst een soort van materiaallijst kan invullen. Deze eenvoudige ingave wordt dan omgezet naar een lijst waarop de materialen mooi gerangschikt onder mekaar, met omschrijving, lokatie & prijs.
Nu zou ik deze lijst willen plakken in een Word document, voor de opmaak van een offerte naar de eindklant. (Dit document bevat nog veel extra info + voorwaarden... dit is de reden waarom ik dit in Word doc moet hebben.)
Hoe ik een document moet koppelen, zodanig dat deze zijn gegevens steeds bijgewerkt (kunnen) worden is geen probleem. Maar ik zou dit willen plakken over meerdere pagina's in Word en zelf mijn pagina- einde willen invoegen. Zodanig dat ik dit in de opmaak beter kan gaan schikken. Hier stopt mijn kennis van Word.
Heeft iemand hiermee ervaring of kan iemand mij hiermee verder helpen.
(Voor de koppeling zou ik nog een macro uitwerken, dus een oplossing mag ook in de vorm van codes voorgesteld worden.)
Document in bijlage:
Woordje bijkomende uitleg.
Werkblad 1 wordt gebruikt voor de ingave door de gebruiker.
Werkblad 2 bevat alleen data die gekoppeld kan worden naar werkblad 3.
Werkblad 3 bevat de "gestructureerde samenvatting" van WB 1 deze dient (via een omweg) gekoppeld te worden naar een Word doc.
Kan dit? - Dit is voor gevorderden vermoed ik...
Alvast bedankt.
Nu zou ik deze lijst willen plakken in een Word document, voor de opmaak van een offerte naar de eindklant. (Dit document bevat nog veel extra info + voorwaarden... dit is de reden waarom ik dit in Word doc moet hebben.)
Hoe ik een document moet koppelen, zodanig dat deze zijn gegevens steeds bijgewerkt (kunnen) worden is geen probleem. Maar ik zou dit willen plakken over meerdere pagina's in Word en zelf mijn pagina- einde willen invoegen. Zodanig dat ik dit in de opmaak beter kan gaan schikken. Hier stopt mijn kennis van Word.
Heeft iemand hiermee ervaring of kan iemand mij hiermee verder helpen.
(Voor de koppeling zou ik nog een macro uitwerken, dus een oplossing mag ook in de vorm van codes voorgesteld worden.)
Document in bijlage:
Woordje bijkomende uitleg.
Werkblad 1 wordt gebruikt voor de ingave door de gebruiker.
Werkblad 2 bevat alleen data die gekoppeld kan worden naar werkblad 3.
Werkblad 3 bevat de "gestructureerde samenvatting" van WB 1 deze dient (via een omweg) gekoppeld te worden naar een Word doc.
Kan dit? - Dit is voor gevorderden vermoed ik...
Alvast bedankt.
Laatst bewerkt: